Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 09:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installation af backup exec 11d

Hej.

Jeg har en win2003 SBS server, hvor der skal installeres backup exec 11d. Der er købt licens til en win2003 sbs. så dette skulle være på plads.
det går fint med inst indtil der hvor der skal oprette denne sql instance. Så ber programmet om at få setup filen til SQL express SP1. Jeg browser så til setup filen, men så siger backup exec inst at det er en "invalid setup file for sql express SP1". ja så er jeg så strandet her og kan ikke komme videre med installtionen.
Jeg har prøvet at hente SQL express SP1 og SP2 fra MS side. Men den vil ikke godtage nogle af dem. Har også browset til den setup som ligger på selve backup exec CD´en. vil den Heller ikke godtage. Jeg har også prævet at extracte sqlexpress filen og browse til setup.exe filen. Den vil backup exec heller ikke godtage. Ville så prøve at installere både Sql express SP1 og SP2 manuelt på serveren, men den spørge stadig efter denne sqlepress SP1 setup fil under installationen af backup exec. Jeg har installeret denne 11d på en del server efterhånden. Det er første gang jeg støder på dette problem.

Håber I kan hjælpe.
03. april 2007 - 10:26 #1
Prøv at smide CD'en med OS'et i.

En af mine kolleger vrøvlede om at han oplevede noget lign. Og at det var CD'en til Win2K3 der skulle i.
Det er mit eneste bud.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 13:39 #2
OK. Det har jeg lige prøvet.
og det accteptere den heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 14:28 #3
Jubii.. nu virker det. Hentede backup exec fra symantec fileconnect. den installerede udem problemer. Så ved ikke om det er den verison der ligger på den medfølgende cd der er noget galt med.
03. april 2007 - 15:34 #4
så er dagen reddet :D
Avatar billede shb Nybegynder
04. april 2007 - 09:27 #5
Jeg havde samme problem for noget tid siden. Jeg installerede SQL 2005 express på serveren og valgte under backup exec installationen, at backupexec skulle bruge en sql server, istedet for at bruge sin egen database
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2007 - 14:08 #6
o
Avatar billede marky_dk Nybegynder
16. oktober 2007 - 19:08 #7
Løsningen på det problem er at man (af sindsyge grunde?) skal ændre sine lokale indstillinger til til USA mens man installere den version af backup exec. Dette er testet og udført mere end en gang med held.
16. oktober 2007 - 19:46 #8
tjaaa, det hører man jo om fra tid til anden, at et eller andet skal installeres med ikke regional settings / keyboard :/