Avatar billede lasse212 Nybegynder
02. april 2007 - 12:55 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Problmer med at køre Navision financials 2.60F i vista

er der nogle der kan sige mig hvorfor at jeg ikke kan køre Navision financials 2.60F i vista. jeg har køre det i xp før og nu har jeg fået en ny pc hvor jeg har installer det på, men den køre vista. og kommer med at der er en fejl i navision. ????

hvad skal jeg gøre for at kommer vidre

/Lasse
Avatar billede didb Nybegynder
02. april 2007 - 13:06 #1
Hej Lasse

Jeg ved at den eneste Navison i 4.0 serien der kører Vista er 4.03 (SP3).
Det er formentligt det samme problem du har.
Kører du en server/client løsning, eller har du basen lokalt?
Avatar billede lasse212 Nybegynder
02. april 2007 - 13:14 #2
jeg køre den lokalt
Avatar billede didb Nybegynder
02. april 2007 - 13:22 #3
Hej Lasse
Microsoft supporterer kun Navision 4.0 SP3 med seneste runtimeopgradering for at kunne fungere uder Vista.
Hvis man ønsker at bruge en tidligere Navision version er man nødt til at opgradere server + klienter til 4.0 SP3 inkl. denne opgradering. I dit tilfælde er det kun klient. Det kræver umiddelbrt at du hr en opdateringsaftale med Microsoft.

Det er denne forbindelse værd at overveje om man ikke i samme forbindelse også skal opgradere objekterne til 4.0 SP3. Da der ikke kan gives nogen garanti for at en så stor opgradering af programmet i forhold til objekterne ikke kan medføre fejl i databasen.
Avatar billede lasse212 Nybegynder
02. april 2007 - 14:43 #4
hvor skal jeg hente disse opdateringer henne
Avatar billede didb Nybegynder
02. april 2007 - 14:59 #5
Det er ikke noget du bare kan hente.
Du skal have det fra din forhandler. Hvis du har opdateringsaftale kan du formentligt få det uden beregning.