Avatar billede stiophan Nybegynder
02. april 2007 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne http://computer/localstart.asp

Hej.

Jeg forsøget at sætte IIS op på min server-computer, så jeg har et sted at uploade asp-filer til test. Men jeg kan ikke sætte det op.

Når jeg skriver computernavnet i browseren, beder den om Brugernavn og adgangskode. Hvad er det for nogle? Har prøvet med alle dem jeg har brugt på computeren

Trykker videre fra det login, får jeg fejlmeldingen:

"fejl '8002801c'

Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til OLE-registreringsdatabasen.

/iisHelp/common/500-100.asp, linje 17"

Jeg bruger Bulletproof til en ftpserver samtidig (på samme computer), men det gør vel ingen forskel?
Avatar billede stiophan Nybegynder
02. april 2007 - 10:52 #1
edit: Har installeret IE-spyad
Avatar billede feliz Nybegynder
02. april 2007 - 11:25 #2
Prøv at bruge computerens IP adresse i stedet for navnet. Måske skal du prøve at dele en mappe over lan? Ofte vil windows ikke lade en komme ind på computeren så længe man ikke har kørt den guide med deling af filer og printer. Du kan også vælge at gøre det uden hjælp af guiden..
Avatar billede stiophan Nybegynder
02. april 2007 - 11:43 #3
Med IP-adressen får jeg samme resultat.

Men har jo samtidig ftp-serveren, hvortil jeg har ændret routeren til at gå til FTP i "forwarding".

Serveren bruges også i internt nætværk, så alle drev er delt, og der er givet lov til at ændre i disse.
Avatar billede stiophan Nybegynder
02. april 2007 - 21:33 #4
d
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2007 - 21:37 #5
Har du lukket fordi det er løst eller ?