Avatar billede mal Nybegynder
30. marts 2007 - 06:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Gendanne muligheden for at lave noteblok dokumenter

Jeg havde et problem på min pc med at den var ekstrem langsom til at åbne f.eks. tomme .txt filer og/eller højreklikke på diverse ting (hvilket er rettet nu).

Men jeg er åbenbart kommet til også at slette muligheden for at lave noteblok domumenter ... altså dem man laver når man højreklikker på musen -> Ny -> Noteblok

Hvordan laver jeg det igen.
Avatar billede gertp Nybegynder
30. marts 2007 - 07:50 #1
Avatar billede mal Nybegynder
30. marts 2007 - 09:39 #2
Der er desværre kun et af programmerne som omhandler mit problem nemlig

nopsen

Men TWEAK UI virker kun til det modsatte - altså den giver mulighed for at fjerne links i menuen Ny - ikke som jeg har brug for skabe dem ... men ellers er det faktisk et særdeles interessant link´...
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2007 - 10:31 #3
Har du prøvet systemgendannelse??
Avatar billede thov Forsker
30. marts 2007 - 10:57 #4
Du åbner Notesblok på gammeldags facon og kopierer denne tekst ind:

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\Notesblok]
@="&Notesblok"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\Notesblok\Command]
@="C:\\Windows\\notepad.exe"

Gem filen som notesblok.reg (filtype: 'alle filer').
Dobbeltklik på notesblok.reg og din højrekliksmenu er opdateret med 'Notesblok'.
Avatar billede mal Nybegynder
30. marts 2007 - 12:55 #5
Helgec:
Ideen er god men det er desværre ikke en mulighed, da jeg har slået funktionen fra.

Thow:
Det er desværre ikke den sted i regedit hvor Ny -> "Nyt Noteblok dokument ligger" (jeg gemte den som reg fil og "kørte" den ... genstartede og tjekkede om den virkede og tjekkede at den var blevet installeret - jeg har faktisk selv ledt efter den på min server ... jeg ved ikke om det var den jeg fandt, men den jeg brugte hjalp heller ikke :(
Avatar billede mal Nybegynder
30. marts 2007 - 12:58 #6
Det er lidt uklart det jeg skriver til sidst, det jeg mener var at jeg har forsøgt at finde ny -> ny notepad i min servers regedit (som også er en xp), men de filer jeg eksportede og importede til min regedit her på maskinen hjalp ikke.

(derudover hedder det selvfølgelig det sted i regedit ikke den sted i regedit)
Avatar billede gratis Nybegynder
30. marts 2007 - 15:32 #7
et par mulighedder:

line 286. Restore the "New" Context Menu to Default" http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm  regfil

line 139. Add to or Modify the "New" Menu Listings  http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm  exefil
Avatar billede mal Nybegynder
30. marts 2007 - 16:09 #8
Nummer 139 virker :)... i bunden kan man tilføje .txt

Rigtig mange gange tak for hjælpen gratis, hvis du vil være så venlig at lave et svar.
Også tak til resten fordi i ville ulejlige jer med det.
Avatar billede gratis Nybegynder
30. marts 2007 - 16:51 #9
hej mal, herligt det virkede :) jeg samler ikke på point,så dem fordeler du som du synes :) Go Weekend.
Avatar billede mal Nybegynder
30. marts 2007 - 17:13 #10
Hej gratis, jeg vil gerne fordele pointene til dig ...  da det ligesom er princippet ... så hvis du vil være så flink at lave et svar vil jeg blive glad.

Og god weekend til jer alle sammen.
Avatar billede mal Nybegynder
30. marts 2007 - 17:13 #11
Plz Plz Plz Plz
Avatar billede gratis Nybegynder
30. marts 2007 - 17:31 #12
jeg vil ikke ha dem :) så enten, gi dem til de andre der har hjulpet i tråden, eller snup dem selv. Mvh gratis.
Avatar billede mal Nybegynder
30. marts 2007 - 19:30 #13
Gertp, Helgec og Thov, hvis der er nogen af jer der gerne vil have pointene, så vil jeg være meget glad hvis i vil lave et svar ... siden nu Gratis ikke vil have dem ... og jeg vil ud fra principperne bag eksperten vil være meget ked af at beholde dem.

Jeg lader den stå åben til mandag ... og tildeler derefter pointen ligeligt til jer ... forudsat selvfølgelig at i har svaret ... hvilket jeg vil være meget taknemlig for.
Avatar billede thov Forsker
31. marts 2007 - 00:28 #14
Jeg samler kun på 'fortjente' point - så tag selv, eller giv til andre :-)
Avatar billede mal Nybegynder
31. marts 2007 - 14:01 #15
Tja jeg er ikke meget for det ... da jeg synes at gratis burde få dem ...