Avatar billede leblodia Nybegynder
29. marts 2007 - 21:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Strømproblem med Sapphire X1950 Pro AGP

Jeg har netop købt et Sapphire X1950 Pro med 512MB RAM i AGP model og har et stort problem med at få det til at virke.
Kortet har to strømstik og der står på kassen: "450-Watt power supply or greater, 30Amps on 12 volt rail recommended".

Resten af PC'en indeholder følgende:
Bundkort: ASUS P4C800-E Deluxe
CPU: P4, 3Ghz
RAM: 4 x 512MB Kingston PC3200 (2,6V)
Harddisk: 2 x Seagate Barracuda 120GB i RAID 0 (Striping)
Lydkort: Terratec Aureon 7.1 Space

Med min oprindelige PSU vil PC'en ikke starte med mindre jeg piller strømmen fra den ene HD og det er ikke så fedt når man kører RAID. PSU'en har følgende info:

400W
+5V  -5V  +12V -12V  +3.3V  +5VSB
30A  0.5A  16A  0.5A  30A    2A

Jeg tænkte at det nok var fordi den kun var på 400W så jeg købte en ny på 520W men det blev det faktisk bare værre af for med den ville PC'en kun starte hvis jeg pillede strømmen fra begge harddiske.

Jeg har så i dag købt en NorthQ Godzilla 500W (model NQ-4775-500S) som skulle være "SLI ready" så jeg tænkte at den da i hvert fald må kunne levere noget strøm, den har følgende info:

+3.3V  +5  +12V1  +12V2  +5VSB  -12V  -5V
35A    40A  16A    18A    2.0A  0.5A  0.5A

Men men men.....nu vil PC'en slet ikke starte???

Den nye NQ PSU har to "75W PCI-Express Connector", vil det evt. hjælpe at købe to PCI-Express, 6 pin (hun) til 4 pin molex(han) omformer kabler og så tilslutte dem til grafikkortet eller skal jeg ud og investere i et kraftværk?
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2007 - 21:08 #1
din PSU kan give 16A på 12volt, og det anbefales 30A, så du er kun på halvdelen af det anbefalede, og netop det at den lige netop kan trække den hvis du tager en HD fra fortæller at din 12volt forsyning er for svag, løsning køb en større PSU effekt mæssigt.
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2007 - 21:10 #2
du kan prøve at tage de 12 volt fra rail2 (der kan den give 18Amp), og lade RAIL2 12V kun gå til grafikkorttet, og RAIL1 til dine harddiske osv.
Avatar billede leblodia Nybegynder
03. april 2007 - 12:30 #3
Har fået det til at virke nu med den nye PSU, en af benene i strømstikket var bøjet, DOH.