Avatar billede frankini Nybegynder
29. marts 2007 - 15:06 Der er 12 kommentarer

Print fra bærbar til en IKKE netværksprinter

Jeg har en Canon Pixma MP530 (printer,kopi,scan og fax) som jeg er meget tilfreds med, men der er dog opstået det problem at jeg ikke længere har en stationær pc tilsluttet direkte, da jeg har skrottet den stationære pc laver alt på min bærbare pc som er en HP nx7400.

Nu ville jeg jo gerne at jeg ikke behøvede at løbe hen til printeren hver gang jeg skal have noget skrevet ud, for desværre er MP530 printeren ikke en netværksprinter - ÆV!

Mit spørgsmål er nu hvordan jeg lettest får det lavet så jeg kan udskrive fra min bærbare - overalt hvor mit trådløse net dækker?

NB.: Jeg vil ikke have en stationær pc tilsluttet printeren, og så dele printeren derfra, for jeg har trådløs router, printer mm. gemt væk i et skab - og sådan vil jeg gerne kunne fortsætte.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. marts 2007 - 15:18 #1
En printserver burde kunne klare det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2007 - 15:30 #2
Din bedste chance er som skrevet en printserver. Om den skal være trådløs eller kablet kan du jo selv vurdere, afhængigt af placeringen.

Men der er desværre en meget stor del af multimaskinerne som IKKE kan sætts på netværk, da deres "sprog" ikke er kendt af printserveren. I bedste fald virker alt. Sansynligvis vil du kunne få den til at printe, men ikke scanne. Og i værste fald er der ingen kommunikation til den - og så er eneste løsning en stationær computer under en eller anden form.

Hvis du forsøger med en printserver, bør du købe en fra Canon selv, da der er størst chance for at den understøtter printeren.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
29. marts 2007 - 15:32 #3
Din Canon Pixma MP530 kan hurtigt laves til en Netværks Printer....
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
29. marts 2007 - 15:41 #4
Du skal bare købe en Router fra Belkin kan være trådløs eller ikke trådløs til den har du så 1-2 usb porte og her kan du tilslutte din printer så den bliver til en Print Server.

en sådan Router ligger i 699-899 og det virker bare. så kan alle dine pc'ere/labtops tilgå samme printer uden at skulle gå gennem en anden PC.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
29. marts 2007 - 15:49 #5
men Ellers en ZyXEL PRESTIGE 335U det er også en PrintServer ligger ca. i 899,-
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2007 - 15:50 #6
Nu har jeg været specifikationer og tilbehørslister igennem for 530´eren, og har ikke fundet antydningen af, at den kan sættes på netværk.

Derfor vil jeg stå ved min første kommentar - det må blive en prøve.

tjgrindsted-> Har du prøvet med den specifikke model? At man køber en router i stedet for en printserver bedrer ikke chancerne. Det kræver stadig at routeren/printserveren forstår at videreformidle det sprog, printeren snakker.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
29. marts 2007 - 15:51 #7
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
29. marts 2007 - 15:53 #8
@Ole Madsen

Ja jeg har en selv en 510 og jeg køre fint på den måde bare med en Belkin Router og ikke en ZyXEL.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2007 - 15:55 #9
Okay - så vil jeg også bakke op om at 530´eren kan.... :-)

Virker scannerfunktionen så? (det kræver jo man har et program der kan læse en scanner over netværk...)
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
29. marts 2007 - 16:05 #10
hmm ved det ikke for bruger ikke scanner men vil gerne teste efter kl 18 når jeg er hjemme igen
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
29. marts 2007 - 16:09 #11
MEN det kan jo være at MP510 kan og der så er noget ved MP530 der gør st den ikke kan men for at være sikker så ring til Canon HelpDesk på Telefon 70 205 515
Avatar billede frankini Nybegynder
30. marts 2007 - 07:10 #12
Jeg var ikke på nettet igår efter kl. 15.00 - derfor ingen respons herfra i debatten.
Tak for de forskellige svar og kommentarer.

Jeg prøver at kontakte Canon Helpdesk, men det bliver nok først på mandag - jeg vender tilbage når jeg har forsøgt noget nyt.