Avatar billede neis Nybegynder
29. marts 2007 - 10:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Danske netbank filer

Jeg skal flytte en netbank fra en Computer til en anden. Jeg har prøvet med de mst filer jeg kunne finde, men uden held. Dem jeg har prøvet ligger i en mappe direkte på C drevet kaldet danske bank. Eller i Programmer/fælles filer. Der var slet ingen mst filer i mappen e-Safekey under Application data. Mit spørgsmål er, har danskebank andre filer eller løsninger ? og er det ikke normalt en 6 cifret mst fil med blanding af bogstaver og tal?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2007 - 10:38 #1
Du kan vælge at gemme en sikkerhedskopi, som du kan indlæse på en anden computer..

Kig rundt i indstillingerne på netbanken.. søg i hjælp..
Avatar billede blackie Nybegynder
29. marts 2007 - 10:42 #2
1. Log på Danske Netbank på siden "www.danskebank.dk".
2. Vælg punktet "Indstillinger" i den grå linje øverst i billedet.
3. Vælg "Sikkerhed" i menuen til venstre.
4. Vælg funktionen 'Sikkerhedskopier bruger-id' nederst i billedet "Sikkerhed".
5. Tryk på knappen "OK" og angiv placering,
6. Du skal låse sikkerhedskopien op så det bliver muligt at bruge sikkerhedskopien fra den nye computer.

På den anden computer skal du:

1. Logge på Danske Netbank på siden "www.danskebank.dk".
2. Klik på linket "Søg efter dit bruger-id" i logonboksen.
3. Sæt en markering ved "Kopier mit bruger-id til standardplaceringen....", hvis du ønsker at have adgangen permanent. Dit bruger-id bliver automatisk låst til den nye PC.
4. Sæt markeringen ved "Brug midlertidigt...", hvis du ikke ønsker at have adgangen permanent . Du bliver spurgt om du vil låse dit bruger-id. Hvis du siger ja, kan kopien kun bruges på den nye PC. Hvis du siger nej , kan du tage sikkerhedskopien med til en 3. computer og logge dig på.
5. Klik på "Gennemse...".
6. Her skal du åbne sikkerhedskopien, der har dit bruger-id som filnavn.
7. Dit bruger-id bliver automatisk låst til den anden computer.

Du kan herefter bruge Danske Netbank fra begge computere.

Hvis netbanken ikke længere skal anvendes på den "gamle" computer skal nøglefilen slettes.

Du kan slette dit bruger-id til netbanken på følgende måde:

1. Log på netbank.
2. Vælg punktet 'Indstillinger' i den grå linje øverst i billedet.
3. Vælg 'Sikkerhed' i menuen til venstre.
4. Vælg funktionen 'Slet bruger-id' nederst i billedet 'Sikkerhed'.
5. Bekræft, at bruger-id'et skal slettes.
6. Bruger-id'et er nu slettet fra computerens harddisk.
Avatar billede neis Nybegynder
29. marts 2007 - 11:04 #3
Det skal lige siges at jeg ikke har koden på netbanken fordi jeg gør det for en anden. Ehm så jeg skal på en eller anden måde finde nøglen direkte.
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2007 - 11:27 #4
så beder du da bare ejeren logge på og så kan du derfra guide vedkommende.
Avatar billede robotten Praktikant
29. marts 2007 - 13:57 #5
Er det iike fordi der er kommet nye sikkerhedsindstillinger? Du kan kun låse nøglen til en enkelt pc ad gangen. Bruger du flere pc'er, skal du aktivt ind og vælge nøglen på en disk, og vælge "midlertidig brug".

Noget med, at så kan nøglen ikke misbruges af andre.

Det hele står der, når du åbner startsiden for netbanken.