Avatar billede iostream Nybegynder
28. marts 2007 - 21:56 Der er 7 kommentarer

Simpelt tændingssystem

Hej eksperter

Jeg er på min skole ved at lave et simpelt tændingssystem med én leder en nul-ledning og en jord.
Jeg kunne bare godt lige tænke mig at vide hvordan de skal sættes til roseten, kontakten og lyskilden.

Nogen der kan hjælpe med det ?

evt. lige forklare hvordan det funger ;)
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2007 - 22:03 #1
nul føres direkte op til udtaget, fasen gennen afbryder, og videre til udtag.
Avatar billede iostream Nybegynder
28. marts 2007 - 22:13 #2
okaj den skal jeg lige have igen..
min opstilling ser sådan her ud..

http://www.firedesign.dk/exp.JPG

nu skal jeg så ha det sat til..men jeg er noget i tvivl om hvordan ?
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2007 - 22:19 #3
ok, fra kontakt skal du have 2 ledninger til kiprelæ (for at kunne skifte stilling på kiprelæet), fra relæ til udtag skal der også være 2 (0 og fase)
Avatar billede iostream Nybegynder
28. marts 2007 - 22:25 #4
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2007 - 22:29 #5
nej, ikke helt, de 2 ledninger fra kontakten skal direkte til kip relæet.
Avatar billede iostream Nybegynder
28. marts 2007 - 22:33 #6
Okaj..nu er jeg da forvirret..du kunne vel ikke tage min første tegning og evt tegne ledningerne ind i pain eller sådan noget ?

Jeg er helt nybegynder til sådan noget så jeg skal lige fatte logikken i det ;)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
29. marts 2007 - 14:57 #7
her er et diagram over montering af et tændingssystem med kiprelæ :)
http://img164.imageshack.us/my.php?image=forexpba8.jpg

undskyld hvis det er lidt rodet på tegningen