Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
28. marts 2007 - 18:08 Der er 10 kommentarer

log-on og editerbar

Hej nogen der kender et sted hvor jeg kan få et script med log-on/password  til en side som skal kunne editeres af den enkelte bruger
Avatar billede mantichora Nybegynder
28. marts 2007 - 18:30 #1
I ren javascript? Kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede leif Seniormester
28. marts 2007 - 19:13 #2
Jo, det kan du, men det vil ikke være sikkert
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
28. marts 2007 - 19:20 #3
hmm..okay men har i forslag til hvordan man så skulle gøre det ?
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2007 - 13:42 #4
Den simple metode er at bruge logon og password til at navngive filen, for det navn kan ikke opsnuses:

<form action="http://www.ditDomaine.dk/" onsubmit="this.action+=this.navn.value+this.password.value+'.html';">
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2007 - 13:43 #5
Så bliver sikkerhedsniveauet efter hvor mange tegn, der er i navn og password !-)
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
29. marts 2007 - 14:10 #6
Det skal være sådan at hver enkelt bruger får sin egen side han/hun kan redigere i  ?
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2007 - 14:15 #7
Ja, det giver du dem så, f.eks. kan en side så hedde:

http://www.ditDomaine.dk/ceciliemathias984654jh76545fd.html
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
29. marts 2007 - 14:42 #8
Vil han kunne editere on-line på den måde ? vil han ikke bare se en html side
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2007 - 14:47 #9
Hvis siden indeholder editerbar kode, som i tager fat i serverside og gemmer, så ja, ellers ikke !-)
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
29. marts 2007 - 15:26 #10
så er vi lige langt !! det andet har vi allerede !