Avatar billede ssundsdal Nybegynder
28. marts 2007 - 14:33 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

S-video kabel IN/OUT

Iflg. Dell findes der et S-video kabel med 7 PIN's (hvor et normalt har 4 PIN's). Dette kabel er både til IN/Out, og Dell siger det er "en kendt standard." Jeg har svært ved at finde sådan et da Fona, Merlin og Expert (samt 2 computerbutikker) aldrig har hørt om dette kabel og google giver heller ingen udslag herpå, hverken nationalt eller internationalt..

Kan nogen fortælle mig hvor jeg kan købe sådan en kabel?
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2007 - 14:37 #1
det er IKKE en kendt standard, så det er noget sludder fra Dell´s side, men de følger oftest emd VIVO kort, men har faktisk ikke set dem i løs handel (så har altid endt med at lave et selv)
Avatar billede c-holst Novice
28. marts 2007 - 17:28 #2
de findes, og jeg har et. er du interesseret

  carsten66191080  snabela  hot.....com

ellers er den på www.sandberg.it
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2007 - 17:51 #3
mente du sådan en her ? http://www.sandberg.it/product.aspx?id=501-76 det er jo kun en udgang.
Avatar billede c-holst Novice
28. marts 2007 - 20:51 #4
Det er sådan en jeg har, men tror du ikke det er den rigtige. jeg tror det. men jeg er ikke sikker da jeg aldrig har haft et vivokort
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2007 - 21:05 #5
det tror jeg ikke, den er jo kun til Video OUT og ikke Video IN.
Avatar billede thov Forsker
29. marts 2007 - 23:44 #6
De ekstra pins er composite signal. http://pinouts.ru/Video/svideo_7pin_pinout.shtml
Avatar billede c-holst Novice
30. marts 2007 - 09:02 #7
skulle vi høre lidt fra spørger.

har du brug for både in og out

har du kun brug for out, mener jeg blot du kan anvende et almindeligt 4 pins svideostik.

Du skal have et såkaldt VIVO grafikkort, hvis du skal bruge in funktionerne

Skal du have et et signal ind på din maskine er der masser af andre muligheder

for at afklare al tvivl, fortæller du os bare præcist hvilket grafikkort du har

vil du prøve den dimmer jeg har mailer du mig bare din adresse
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
02. april 2007 - 11:53 #8
hey tak for svarene! jeg må indrømme jeg ikke har forsøgt med et standard 4-pins  - det prøver jeg lige, vender ellers tilbage til experterne :)
Det er Video Out jeg har brug for.
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 12:34 #9
så vil et hvilket som helst S-video kabel kunne gøre det.
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
11. april 2007 - 12:19 #10
Hej, beklager den sene besked, der kom lige en påskeferie i vejen :)

Jeg prøvede et alm. 4 pins som c-holst sagde, og dette virkede perfekt..

Screem_brille & thov smid et svar så får i også nogle få point for jeres svar.
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 12:24 #11
svar
Avatar billede thov Forsker
11. april 2007 - 15:54 #12
og et svar :-)