Avatar billede hr_moeller Nybegynder
28. marts 2007 - 09:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Router giver mig lokal IP

Før vi starter vil jeg lie sige jeg kører MAC OS X 10.4.9
Jeg har to problemer:
1. Jeg vil gerne bruge min computer som en lille webserver, så jeg tog den nemme løsning og gik ind i systemindstillinger -> deling og aktiverede personlig webdeling. Så står der en lille IP adresse nede i bunden og det er jo også vældig fint, HVIS det ikke var fordi dette var en IP min nye AirportExtreme har tildelt mig. Dvs det er en IP, der gør at kun andre computere på mit netværk kan se min hjemmeside (dvs én, så mine besøgstal er ikke voldsomme).
Mit andet problem er at en af mine kammerater har Apple Remote Desktop og vi har nogen gange brug for at han kan styre min computer, men det kan han ikke, for når jeg aktiverer Apple Remote Desktop i systemindstillinger -> deling, får jeg den samme IP som før, som kun kan bruges af andre på mit netværk.
Jeg har prøvet at sætte min computer direkte til routeren med et ethernet kabel. Så får jeg istedet en længere adresse, som ser ud til at kombinere min MAC adresse og oplysninger om min konto hos min internet udbyder. Dette virker heller ikke.

Hvordan får jeg en IP jeg kan bruge til noget? Skal jeg uden om min router på en eller anden måde? Hvad skal jeg med min airport extreme?
Jeg ved jeg skal portforwarde så jeg får åbnet de rigtige porte, men hvordan får jeg en IP jeg kan bruge?
Jeg håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.

-Magnus :)
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2007 - 09:07 #1
duy skal logge på din router, og forwarde de porte der er nødvendige for at kunne tilgå de ønskede services, web serveren er port 80 aner ikek hvilken port ARD kører på.
Avatar billede hr_moeller Nybegynder
28. marts 2007 - 09:27 #2
Hvordan logger jeg på min router og portforwarder?
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2007 - 09:34 #3
nu kender jeg ikke noget til MAC, så kan ikek fortælle dig hvordan du finder IP adressen på din router, men på en windows maskine kan man skive ipconfig /all og få IP, DNS ,og gateway adresse at vide, og det er gateway adressen du skal bruge.
Avatar billede hr_moeller Nybegynder
28. marts 2007 - 10:02 #4
Jeg kan godt finde IP, DNS og gateway. Det er ikke noget problem. Mit problem er hvordan jeg port-forwarder
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2007 - 10:08 #5
det afhænger af routeren ?
Avatar billede hr_moeller Nybegynder
28. marts 2007 - 10:11 #6
Det er en AirportExtreme (den nyeste)