Avatar billede daddy Novice
28. marts 2007 - 00:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opload af billede sammen med oprettelse af en vare.

Hejsa

Jeg har aldrig leget med billeder som skulle oploades på denne måde før, så er lidt lost.

Jeg har en formular som laver en ganske almindelig insert i en MySql database.

Hvordan gør jeg, så man kan ligge et billede sammen med den vare som man opretter. Så de passer sammen.?

Om de skal ligge på serveren eller i databasen er mindre vigtigt, bare det er forholdsvis nemt at gå til.
Avatar billede spideregg Nybegynder
28. marts 2007 - 06:44 #1
Først lader du brugeren uploade sit billede via HTTP sammen med varedata. Se: http://www.reginscorner.dk/index.php/Scripts/Upload_med_PHP

Når du skriver varedata til databasen vedlægger du et filnavn til det uploadede billede (i en ekstra SQL column f.eks.).

Når varadata præsenteres fra dit website indsætter du et IMG-tag som henviser til filnavnet fra databasen.
Avatar billede daddy Novice
28. marts 2007 - 11:46 #2
Havde lidt håbet på noget, hvor det hele blev gjort i én arbejdsgang.

Men kikker lige på det i aften.
Avatar billede spideregg Nybegynder
28. marts 2007 - 18:54 #3
Det ved jeg ikke om kan lade sig gøre, hvilket også er grunden til at jeg nøjes med at kommentere dit spørgsmål. Men filen uploades jo gennem en form - så mon ikke man også kan have almindelige felter sammen med upload-feltet?
Avatar billede daddy Novice
17. april 2011 - 21:17 #4
lukket