Avatar billede thomasn4 Nybegynder
27. marts 2007 - 15:31 Der er 15 kommentarer

HP pavilion genoprettelse af system

Hej hej
min computer opfører sig meget underligt. nogle hjemmesider er MEGET langsomme og nogle kan jeg slet ikke komme på. ex. Ebay.com eller hotmail.com.
Jeg tror der ligger rigtig meget skrammel i undermapper og hva har vi - derfor har jeg i sinde at bruge det indbyggede genoprettelses program, så det hele ligesom kommer tilbage til fabriks indstillingerne.
spørgsmål nu:
sletter den så alt andet på computeren også? harddisken er partitieret/opdelt.
Kan jeg med andre ord lade mp3, film osv. ligge uden backup?
Hvad med installerede programmer, så som ex. winamp? skal den geninstalleres bagefter?
Håber på hurtigt svar
Thomas
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 15:34 #1
jeg ville uden tvivl tage backup af data INDEN, nogle medier til HP, er recovery skiver, andre er images (som overskriver partioner, og data), så er du den mindste smule i tvivl, tager du backup.
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
30. marts 2007 - 14:06 #2
hmm så har jeg taget chancen og genoprettet systemet, men nu står jeg så tilbage med en trådløs pci som ikke vil virke. jeg har selvfølgelig ikke driverne mere til det kort. topcom skyracer pro pci 154 - mon der er nogen der ved hvordan f.... jeg lige får fat i disse drivere - har prøvet google, men der koster det penge... gode tricks savnes
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2007 - 14:21 #3
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2007 - 14:21 #4
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
30. marts 2007 - 14:33 #5
hej screem
hvordan f.... fandt du dog dem ? jeg har virkelig ledt i alle kroge af google....
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2007 - 14:42 #6
søgte på skyracer pro pci 154, første link ;)

http://tools.topcom.net/files/154v22431.zip er til extended range, hvis du bruger det.
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
30. marts 2007 - 14:43 #7
nå, men nu er jeg næsten på at blive sindsyg - skyracer kan ikke fungere, dvs. den finder ikke noget trådløst netværk - jeg kan heller heller konfigurerer noget trådløst netværk idet der ikke er den option overhovedet... aner ikke helt hva jeg lige skal gøre - sidder på bærbar lige nu med kabel... help help
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
30. marts 2007 - 14:48 #8
ER jeg bare nytteløs til det her pjat - burde man bare brænde det hele... .0)
jeg kan se at driverne er installerede men jeg kan ikke åbne for utillies for skyracer kortet... har jeg mon gjort noget forkert eller mangler jeg at gøre noget mht. ny opsætning af internet ???
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2007 - 15:02 #9
hmm lyder underligt, kan windows indbyggede service til wlan administration heller ikke se kortet? er kortet under kontrolpanel, netværk ?
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
30. marts 2007 - 15:06 #10
der er et lan kort og et 1394 forbindelse
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2007 - 15:10 #11
så er driveren ikke installeret, prøv og se om der er nogen udråbstegn i enhedshåndtering
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
30. marts 2007 - 15:26 #12
ja det var der - jeg installerede driveren derfra - det fungerede fint, men jeg kan ikke komme på nettet.... det er så lang tid siden at jeg har rodet med det halløj - den siger noget med proxy, men det bruger man vel ikke... ? hvor er det lige at jeg skal sætte det rigtig flueben for at det virker ?
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
30. marts 2007 - 15:55 #13
jeg har krypteret accespoint- hmmm hvordan er det nu lige...... jeg har prøvet at logge på en anden ikke sikret acces point og så virker EI umiddelbart fint...... men jeg har krypterings koden, men den virker ikke pt......
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
01. april 2007 - 22:40 #14
er der mere hjælp at hente ?
Avatar billede 7a300707 Nybegynder
24. februar 2008 - 01:51 #15
du skal tage backup på det fordi den sletter det hele