Avatar billede barn Nybegynder
25. marts 2007 - 20:12 Der er 4 kommentarer

Call to undefined function: ldap_connect()

Jeg får dette fejl når jeg forsøger ar køre følgende linie.

$ldapconn = ldap_connect("min.server.dk")
  or die("Could not connect to LDAP server.");

min phpinfo() siger under "configure command"
'--with-ldap=shared'

i php.ini står der
extension=ldap.so

Hvad har jeg overset? jeg HAR selvfølgeligt søgt på google uden held...
Avatar billede dkfire Nybegynder
25. marts 2007 - 20:43 #1
Måske det skal være localhost istedet for min.server.dk.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
25. marts 2007 - 21:20 #2
Hvis du kører PHP på en Linux server får du ikke nødvendigvis en fejlbesked når serveren starter op, hvis du i php.ini angiver extentions som ikke er installeret på serveren.

Hvis ldap modulet ikke er installeret, så hent pakken dertil og installer der :-)
Avatar billede barn Nybegynder
25. marts 2007 - 21:25 #3
til dkfire, nej ldap serveren er ikke localhost, det er en anden maskine
Avatar billede barn Nybegynder
25. marts 2007 - 21:26 #4
til j4k0b, nu har jeg jo ledt efter extensions på maskinen uden held, hvor ser jeg hvilke extensions er installeret ?