Avatar billede cyberdude Nybegynder
29. maj 2001 - 23:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

fodbold som baggrund.... ??

Hejsa!!

Jeg prøver på at lave en hjemmeside for den lokale fodbold klub, og der kunne ejg godt tænke mig en fodbold som baggrund...

men på den måde at der midt i fodbolden er en frame hvor i alt mit \"hovedeindhold\" skal kunne være...
men jeg kan ´F....... ikke få det til at funge som jeg gerne vil.. har forgæves forsøgt at lave det i paintshop pro, men jeg kan ikke få det til det..

det er vel entlig noget med at jeg skal have 4 billeder (et af hvert hjørne af bolden) som så sættes sammen via nogle tabeller???

help meeeeeeee pleaseeee
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
29. maj 2001 - 23:37 #1
30 P er lidt slattent ;?)
Avatar billede astalavista Nybegynder
29. maj 2001 - 23:39 #2
du kan lave det med en iframe
Avatar billede cyberdude Nybegynder
29. maj 2001 - 23:42 #3
mogens -> jammen så lad være med at hjælpe....

asta.... -> hmm mener du at jeg kan indsætte en iframe midt over en baggrund som er en fodbold og så bruge den til indholdet ???
Avatar billede astalavista Nybegynder
29. maj 2001 - 23:44 #4
ja hvis du indsætter fodbolden som bagrund i en tabel, og så i en af cellerne kan du lave en iframe.
Avatar billede astalavista Nybegynder
29. maj 2001 - 23:52 #5
http://www.coolcity.f2s.com/test/iframe.htm

prøv at se denne side.... bare være forberedt på at siden er lidt langsom om at loade...(f2s) er ikke så hurtige.

/A
Avatar billede astalavista Nybegynder
29. maj 2001 - 23:55 #6
Svar.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
29. maj 2001 - 23:58 #7
okay, er for træt til at teste nu, men prøver i morgen..
Avatar billede astalavista Nybegynder
30. maj 2001 - 00:34 #8
oki vi tales bare ved der...
Sov godt ;-)

/A
Avatar billede cyberdude Nybegynder
30. maj 2001 - 00:56 #9
kunne jo ikke lade være...

hvordan undgår man at der kommer rullebar i bunden af i framen ??

altså i-framen må gerne rulle op og ned, men ikke til siderne...??
Avatar billede astalavista Nybegynder
30. maj 2001 - 01:39 #10
jeg er lige ved at rette lidt så den oxo passer til netscape, for som den er i øjeblikket er det kun IE den kan vise i.

Med hensyn til breden og højden, kan det ikke lade sig gører, ikke med mindre at du enten laver rammen breddere så den forsvinder af sig selv, eller for indhildet til at fylde mindre...
Avatar billede astalavista Nybegynder
30. maj 2001 - 01:42 #11
så er den i vinkel, og \"rullebaren\" er sat til auto, så den kun vises i vandret eller lodret hvis der er behov for det.

http://www.coolcity.f2s.com/test/iframe.htm
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
30. maj 2001 - 16:06 #12
<IFRAME src=\"indsat.htm\" align=\"left\" frameborder=\"1\"> ....</IFRAME> virker ikke i
Netscape,  i hvert fald ikke i 4.0
Hvis du i stedet indsætter din fodbold som baggrundsbillede så kan du i en tabel angive nogle af felterne med hvid baggrundsfarve, og her vil man så ikke kunne se folbolden nede under
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
30. maj 2001 - 16:12 #13
Men det er svært at ramme og med froskellig skærmopløsning bliver resultatet også nemt forskelligt
Avatar billede callesen Praktikant
30. maj 2001 - 16:15 #14
I PSP 7 kan du via web-toolbar skære fodbolden op i lige så mange dele du ønsker og få PSP til at genere en tabel med dine \"delbilleder\". Så kan du erstatte de ønskede områder i tabellen med dit indhold. Web-toolbar får du ved view -> toolbars.
Avatar billede astalavista Nybegynder
30. maj 2001 - 19:39 #15
Tjeck denne side for at se hvad jeg menen...

/A
Avatar billede astalavista Nybegynder
30. maj 2001 - 19:40 #16
Avatar billede astalavista Nybegynder
31. maj 2001 - 01:02 #17
Takker for det ;-)

/A