Avatar billede mikkels Nybegynder
24. marts 2007 - 10:36 Der er 1 løsning

to versioner af MySql på samme maskine

Hej
Jeg kører normalt MySql 3.x på min PC. Men har nu også installeret MySql 5. MEN jeg kan ikke få kontakt til den fra fx php. Dvs. normalt connecter jeg via localhost, men den henviser til min gamle version af MySql og jeg ville gerne i kontakt med den nye...
Jeg har brug for begge baser, da jeg udvikler til forskellige versioner...
Mvh
Mikkel
Avatar billede mikkels Nybegynder
24. marts 2007 - 11:30 #1
Ok - fandt ud af det. Den gamle version af mysql kører på default localhost.
Når jeg vil have fat i den nye version af mysql så fik jeg sat den på port 3307.
Dvs. jeg connecter til localhost:3307