Avatar billede nicholas- Nybegynder
23. marts 2007 - 15:28 Der er 13 kommentarer

betalings modul

Hej

Jeg står og vil gerne finde ud af hvordan man bruger og integrerer et betalingsystem på min hjemmeside vha. af de diverse udbydere af "gateways".

Det skal ikke bruges i forbindelse med en shop, men mere hvor man har en liste af forskellige ting man udbyder, og så kan man hakke en eller flere af, og så kan man vælge betal.

Eer der en der kan forklare hvordan det fungerer, og evt. ting man skal være opmærksom på i henhold til sikkerhed og at man ikke betaler 2 gange osv.

PHP'en burde jeg have styr på.
Avatar billede leif Seniormester
23. marts 2007 - 16:02 #1
Reglerne er klare:
http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/reglerogbetingelser?mid=D798CE5E-15D1-43EF-A02F-0CE38916384E

Hvordan sikrer man at kunden ikke betaler 2 gange, er fx. disable knappen Godkend Betaling når man har trukket første gang
Avatar billede leif Seniormester
23. marts 2007 - 16:03 #2
Gateway muligheder kunne være fx.:
www.fribetaling.dk
www.dibs.dk
www.wannafind.dk
Avatar billede nicholas- Nybegynder
23. marts 2007 - 17:23 #3
Ok, tak vil jeg kigge nærmere på.

Hvad så med krypterede forbindelser og såen, hvordan fungerer det?

- En der gider bare lige grundlæggende at forklare hvad der sker når man trykker betal?
Avatar billede leif Seniormester
24. marts 2007 - 11:16 #4
Som jeg skrev er der klare regler og vejledninger til hvordan det skal sættes op !

Men når der trykkes Betal valideres kortets informationer og godkendes det skal brugeren have en side med Godkendt og bestemte oplysninger
Avatar billede leif Seniormester
24. marts 2007 - 11:18 #5
Men hvordan tingene kommer til at se ud er helt afhængig af om du har eget SSL certifikat eller ej !
Avatar billede nicholas- Nybegynder
24. marts 2007 - 16:03 #6
Ja det var også det jeg fandt frem til. Jeg er interesseret i det fribetaling der, det lyder lige perfekt.

Men da jeg ikke har eget ssl-certifikat, skal jeg købe den pakke der hedder plus ikke?
Avatar billede leif Seniormester
24. marts 2007 - 16:15 #7
Ja, så skal du bruge FriBetaling Plus og Remoteload, men husk at der er krav til hvilke oplysninger du skal opgive i forløbet og hvornår du skal have "hængelås" på, læs også: http://www.fribetaling.dk/butik.htm
Avatar billede nicholas- Nybegynder
24. marts 2007 - 19:27 #8
Ok tak. Hvis man så bruger deres ssl-server og remoteload skal man så henvise til en side der ligger på deres server når man skal indtaste oplysninger? Jeg kan ikke helt finde det på deres hjemmeside.
Avatar billede leif Seniormester
24. marts 2007 - 20:14 #9
http://www.fribetaling.dk/remoteload.htm

Som jeg forstår loader du en side du selv har lavet, men via deres SSL certifikat
Avatar billede leif Seniormester
24. marts 2007 - 20:14 #10
Nu har jeg aldrig lavet en Løsning med FriBetaling, men kun med DIBS
Avatar billede nicholas- Nybegynder
25. marts 2007 - 19:34 #11
Ja ok, må se om jeg ikke kan finde ud af det.. ellers må jeg jo skrive igen:) mange tak for hjælpen. Ved du evt. noget om ventetid og såen i forhold til at blive godkendt?

Laver du svar for point?
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2007 - 19:58 #12
Det ved PBS, kan ikke huske det.
01. februar 2009 - 16:17 #13
Hello to all

Sorry, I do not know danish, so I will have to write in english.
I am building a website for a danish company and need help regarding the implementation of payment processor. We have seen several companies offering the service (wannafind.dk, epay.dk, dibs.dk and others) but we would need some advice.
Also we would like to understand how it "all" words in denmark. Aparently, from what we can understand, pbs-internacional is like the "government" entity that somehow rules everything, and all those companies need to work under the rules of them...is this correct?
If possible please help us: negocios_online at netcabo dot pt