Avatar billede rbc Nybegynder
23. marts 2007 - 15:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bundkort med 2 x PCI-E

Jeg skal bruge et ATX bundkort (Intel socket 775), der kan trække et grafikkort (PCI-E x 16) og en RAID kort (PCI-E x 8).

Mit bedste bud indtil videre er et ASUS P5N32-E SLI Plus (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315067). Eneste "problem" med dette kort er, at det kan køre SLI, hvilket jeg ikke har brug for, men som jeg alligevil vil komme til at betale for.

Er der nogle, der har forslag til andre bundkort, der kan opfylde mine behov?
Avatar billede rbc Nybegynder
23. marts 2007 - 16:16 #2
Nu kan det godt være, at det er mig der tager fejl, men når jeg ser under udvidelser på nogle af de kort, du linker til, så står der fx:
PCI Express x16: 1
PCI Express x1: 3
Hvordan passer det sammen med, at kortet kan trække et x16 og et x8?
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 16:35 #3
det du skal finde imellem dem er et med 16x og dit raid kort, men hvilket raid kort er det egenligt ?
Avatar billede ebusiness Nybegynder
23. marts 2007 - 16:57 #4
Du kommer nok ikke uden om enten et SLI eller Crossfire kort, men det er altså ikke primært SLI eller Crossfire funktionen du betaler for, det er portene som koster.

Det billigste jeg kan finde er det her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=231043

Det har en 4x port i 16x størrelse, med midre du skal have mange diske på det controllerkort så er 4x hastighed rigeligt.

Der er masser af andre alternativer, men de begynder at blive grimt dyre hvis du vil have 24x hastighed.
Avatar billede rbc Nybegynder
23. marts 2007 - 17:31 #5
RAID kortet er et Areca ARC-1220 (http://www.areca.com.tw/products/pcie.htm)
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 18:33 #6
Hvilket kort mener du SB?
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2007 - 20:40 #7
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2007 - 20:48 #8
man må så bare se sli som et nødvendigt onde i det her tilfælde
Avatar billede huset Praktikant
25. marts 2007 - 08:32 #9
liie lidt dyrt for hans krav.
Avatar billede rbc Nybegynder
25. marts 2007 - 17:33 #10
ebusiness: fint forslag du kom med - kunne være en mulighed.

Hvis et kort har 2 PCI-E x 16 slots, som kan bruges til at køre SLI, kan jeg så vælge at bruge det ene slot til fx et RAID kort, eller er slotsne dedikerede til grafikkort? FX http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209163#.
Avatar billede ebusiness Nybegynder
25. marts 2007 - 19:51 #11
Slotsne kan bruges til hvad det skal være.