Avatar billede mallanikkelsen Nybegynder
23. marts 2007 - 08:39 Der er 7 kommentarer

streaming problemer i windows Vista ultimate - kan nogen hjælpe?

Hej med jer

Jeg har netop købt mig en ny pc, hvorpå der er installeret windows Vista ultimate. sådan set fungere altting ganske glimrende, dog er jeg stødt ind i et par MEGET iriterende problemer, som jeg desværre ikke har været i stand til at få bugt med på egen hånd. Forhåbentlig er der nogle her der kan hjælpe?

For det første, har jeg som spørgsmålets titel antyder, problemer med at streame mediefiler fra diverse hjemmesider. Jeg anvender media player 11 til dette formål.
Når jeg forsøger at streame indhold, fx fra: http://www.dr.dk/11
eller:
http://www.sputnik.tv2.dk
sker der absolut ingenting. På sputnik, og på de fleste andre hjemmesider, starter streamen bare ikke, men på dr.dk, får jeg ofte en fejlmeddelelse fra media player. fejlen hedder 1072885317. og tilsyneladende handler det om, at mp ikke kan afspille filen, fordi den protokol der anvendes ikke understøttes.
Jeg har naturligvis efterfølgende været inde i mp instillingerne under netværk og checket at alle nødvendige protokoller kan anvendes, men det hjælper bare ikke. Jeg har endvidere forsøgt at slå windows firewall til og fra, for at se, om det var den der skabte problemerne, men heller ikke det hjalp.

Hvis nogen har et løsningsforslag, vil jeg meget gerne høre fra vedkommende!

Og så et lille underspørgsmål. Jeg anvender windows mail som mailklient. Hver gang jeg skal tjecke mails, bliver jeg dog heletiden bedt om at indtaste brugernavn og adgangskode, også  selvom jeg har sat kryds i de relevante flueben for at undgå dette. Jeg har kontaktet min mail-udbydder (tdc), og de kunne ikke sige andet, end at alt så ud til at være korrekt opsat.

Jeg håber at nogen også vil være i stand til at hjælpe mig her.

Med håbefulde hilsner fra Allan
Avatar billede resten Nybegynder
23. marts 2007 - 10:46 #1
Har du prøvet at indstaler nogen nye codec til WMP?
Avatar billede gurly Praktikant
23. marts 2007 - 23:46 #2
kan i hvert fal fortælle dig at andre også her problemet, de er ikke ret gamle de spørsmål her

http://www.eksperten.dk/spm/766592
i dette spørgsmål er fejl nummeret dog ikke helt det samme
men det er det i spørgsmålet her under, og det er også med vista
http://www.eksperten.dk/spm/766545
Avatar billede mallanikkelsen Nybegynder
24. marts 2007 - 07:50 #3
Hejsa

Tak for linkene, dejligt at vide, at man ikke er den eneste med problemet!

Håber meget på at finde et svar.

De bedste hilsner fra Allan
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2007 - 00:38 #4
har du prøvet at gå i windows update og se om den finder nogle opdateringer til media playeren ?
Avatar billede mallanikkelsen Nybegynder
25. marts 2007 - 10:31 #5
Hejsa

Ja, det var noget af det første jeg gjorde, og der findes ingen nye opdateringer, desværre!

de bedste hilsner fra Allan
Avatar billede sjh Nybegynder
07. september 2007 - 20:23 #6
Jeg har samme problem med min vista.. men kan godt afspille fx. Radio 100FM.. Har så prøvet at oprette en ny bruger i vista, så er der ingen problemer med at afspille P3 og Sputnik..

Fatter heller ikke hvad der sker hos mig..
Avatar billede pejepeje Nybegynder
18. oktober 2007 - 23:17 #7
Microsoft har beskrevet fejlen og løsningen her:
http://support.microsoft.com/kb/940029/en-us