Avatar billede n!nja Nybegynder
22. marts 2007 - 13:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åbne PDF i frameset?

Hej eksperter!

Jeg har problemer med at åbne PDF'er i et frameset i IE. Hvis I forestiller jer at jeg har min menu med links i én frame, og derfra vil jeg kunne åbne PDF'er i en anden frame.'

Det har ikke tidligere været et problem.

Jeg kører Acrobat Reader 8 og IE 7.

Noget tyder på at det kunne være en sikkerhedsindstilling i IE 7, men jeg har ikke kunnet finde en løsning.

Nogen der kan hjælpe?

//N!NJA
Avatar billede n!nja Nybegynder
22. marts 2007 - 13:16 #1
Problemet er at PDF'en nu åbnes i et nyt vindue/readeren - og ikke i framen som ønsket...
Avatar billede loopstudio Nybegynder
22. marts 2007 - 14:26 #2
hmm jeg tænkte 3 forslag:
1) afinstaller Acrobat Reader & installer det igen
2) sørger du for at det skal vises i en navngiven iframe?
3) hvis du forsøger at åben udefra og det måske er et sikkerhedsproblem..
Så prøv måske at lav en intern javascriptrutine der kan åbne PDF filen i iframen og så kalde det javascript fra den første frame i stsdet for, således at selve åbningen af PDF-filen sker inde fra den (i)frame der giver problemet.
Avatar billede n!nja Nybegynder
22. marts 2007 - 14:59 #3
1. Det er ikke kun min maskine den er gal med.
2. Ja, og det virker heller ikke selvom jeg angiver en PDF i sourcen.
3. Hmmm - lyder lidt omstændigt, for noget som tidligere har virker vha. simpel HTML.
Avatar billede n!nja Nybegynder
22. marts 2007 - 20:34 #4
Det var en indstilling i min Acrobat Reader.

Edit -> Preferences -> Trust Manager -> Allow All Sites

//N!NJA