Avatar billede T101 Novice
21. marts 2007 - 15:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lydkort drivere: ADI SoundMAX

Hej eksperter,

Jeg har installeret Vista Business på min Sony VGN-S360 notebook. Desværre virker lydkortet ikke. Sony er til absolut ingen hjælp. Deres eneste forslåede løsning var jeg kunne prøve med en driver til Vista Basic som de gerne ville sælge til mig for 45 dollar. Er der nogen som kender et workaround til dette problem?

Lige nu vil jeg gerne bare finde en driver som fungerer til Vista som jeg kan prøve. Der må findes noget generisk.

Sony sagde at driveren hed noget i stil med ADI SoundMAX Audio Device Driver.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. marts 2007 - 15:48 #1
Har du prøvet søgemulighederne fra dette site

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-39,GGLG:da&q=soundMax+driver+for+vista+download

Avatar billede washburn Nybegynder
25. maj 2007 - 22:04 #2
Personligt har jeg ikke fået SoundMAX chippen til at køre under Vista, skiftede bundkort i stedet for... har dog ikke prøvet den google søgning, men kunne da godt tænke mig at høre om der var noget fornuftigt at hente der. Min erfaring siger mig at RealTek og SigmaTel er de eneste producenter der har en funktionel Vista audio driver.
Avatar billede T101 Novice
25. maj 2007 - 23:20 #3
Som sådan havde jeg prøvet adskillige sites gennem google før jeg stillede mit spørgsmål her så jeg havde nok mest brug for en mere utraditionel løsning på problemet.

Jeg fandt dog aldrig nogen driver eller anden info som kunne bruges. Sony endte med at udgive en audio driver til Vista Basic som jeg ikke kunne bruge. Så nu er jeg gået tilbage til XP. Vista viste sig også at køre en del langsommere end XP.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juni 2007 - 08:42 #4
Du fandt ikke et svar her - eller en fungerende driver i det hele taget. Surt nok!

Spørgsmålet bør nu lukkes. - Opret selv et svar og bagefter accepter dit eget svar, hvis du da ikke synes washburn skal have del i point for sit indlæg.  :-)