Avatar billede lillehans Nybegynder
21. marts 2007 - 00:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Form/tilmelding

Jeg vil gerne have en form på min hjemmeside, hvor folk kan tilmelde sig med navn, adresse og tlf. nummer  via e-mail:
hvordan skal en sådan kode se ud? <form method  post???
Avatar billede roenving Novice
21. marts 2007 - 07:18 #1
Hvad har du til at tage imod tilmeldingerne ?-)

-- det umiddelbart bedste vil være, hvis din udbyder har et formmail-script, du kan benytte dig af, ellers kan vi måske finde vej gennem at bruge mailto (se f.eks. http://std.chbs.dk/html-4.01/mailto.php !-)
Avatar billede lillehans Nybegynder
21. marts 2007 - 10:55 #2
Dit link er vist dødt.
Hm, jeg har nok ikke noget til at tage mod tilmeldingen andet end min mailbox.
Så er det måske umuligt?
Avatar billede roenving Novice
21. marts 2007 - 11:04 #3
Øv, det har ellers virket i mange år ...

-- og check lige, om ikke din udbyder har en formmail !-)

-- men fidusen er, at du tilføjer værdier til et mailto-link:

<form action="mailto:navn@domaine.dk?subject=Tilmelding&body=" onsubmit="this.action+='Navn: '+encodeURIComponent(this.navn.value)+'<br>Adresse: '+encodeURIComponent(this.adresse.value)+'<br>Telefon: '+encodeURIComponent(this.telefon.value)">
Avatar billede lillehans Nybegynder
21. marts 2007 - 14:51 #4
Tak roenving. Lav lige et svar så du kan få points. Jeg prøver om det virker.
Min udbyder havde denne form. Er det det samme som du skriver?
<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
</FORM>
Avatar billede roenving Novice
21. marts 2007 - 15:00 #5
Jeps, en formmail vil i reglen tage de felter, der ellers er i formularen (udover de faste gemte -- her 3 !-)

-- så du tilføjer de felter, du vil have med i svaret og retter de tre felters indhold, så det passer til det, du ønsker !o]

Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
21. marts 2007 - 15:47 #6
-- og tak for point ;~}