Avatar billede odie Nybegynder
20. marts 2007 - 19:02 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken bærbar computer til omkring 6-7000 ?

Hejsa

Sønnike skal konfirmeres og ønsker sig en bærbar computer. Jeg er ikke så meget inde i den bærbare verden.

Den skal primært bruges til opgaver, men også meget gerne til spil. Han spiller bla. Football Manager 2007 på den (men det er ikke det primære men ønskeligt)..

Har i nogen gode bud på hvilke modeller han skal ønske sig ? (meget gerne med link til en forhandler/producent eller lign)

Vi har bla. kikket lidt på disse, men aner ikke om de er noget værd og om det er nogle af dem han skal ønske sig:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307724
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=196929

/odie
Avatar billede kpolsen Nybegynder
20. marts 2007 - 20:48 #1
Uden at være ekspert, har jeg selv kigget på bærbar i en måneds tid.

Hvis vi starter med Acer-computeren:
Den har en god processor og 1 GB ram er udenmærket. Derudover er der en stor harddisk - set på en bærbar.

Et minus kan være, der er Windows Vista Business installeret, hvilket kræver en del RAM og er desuden dyrere end fx Vista Home Basic eller XP Home. Grafik kortet er heller ikke i den tunge ende, men kan opfylde de krav, du beskriver.

Fujitsu-modellen:
Den har en svagere processor, hvilket også påvirker daglig brug - ikke kun i spil. Men den har nok ram og plads til det meste.

Der er til gengæld installeret XP, hvilket nok har indflydelse på prisen.

Du kan læse om forskellige computere på laptopworld.dk - Måske er der flere muligheder og hjælp at finde der.
Avatar billede huset Praktikant
20. marts 2007 - 20:56 #2
Tjek min hjemmeside www.laptopworld.dk for anmeldelser m.v.

Ingen af linket maskiner egner sig til spil grundet et alt for svagt grafikkort. Især er maskinen fra Acer udstyret med en dårlig grafisk chip.

Specifikationerne er okay, men den grafiske del er for svag hvis han spiller.
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=ABook1560W&ref=mood

Denne er kun en smule dyrere, men er derimod fyldt med power fordelt på lav vægt.
Avatar billede odie Nybegynder
20. marts 2007 - 22:08 #3
Tak indtil videre..

Giver lige tråden et par dage før jeg lukker :-)

/Odie
Avatar billede huset Praktikant
21. marts 2007 - 07:28 #4
Du kan bare spørge løs eller maile mig via laptopworld.dk
Avatar billede kpolsen Nybegynder
21. marts 2007 - 16:26 #5
Sad lige og kedede mig på arbejdet...

Fandt lige den her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=261292
Den opfylder kravene godt, mener jeg. Der er et bedre grafik kort end i dem, u selv har linket til.
Avatar billede odie Nybegynder
22. marts 2007 - 20:27 #6
takker mange gange begge 2.

/Odie
Avatar billede huset Praktikant
22. marts 2007 - 21:06 #7
anytime
Avatar billede odie Nybegynder
15. maj 2007 - 10:58 #8
Hey Huset (Håber du stadigvæk følger tråden her)

Dit svar på dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/778332

Den computer kan vel så også bruges i mit tilfælde og har du nogen erfaringer med køb af computer fra Laptops.dk.

Mvh. Odie
Avatar billede huset Praktikant
15. maj 2007 - 11:12 #9
Hej

Det kan den ja. Erfaring med laptops.dk personligt er dårlig!
Avatar billede odie Nybegynder
15. maj 2007 - 11:19 #10
Takker mange mange gange.

/Odie
Avatar billede huset Praktikant
15. maj 2007 - 11:33 #11
Du er da velkommen. Ellers brug min hjemmeside
Avatar billede odie Nybegynder
25. maj 2007 - 15:23 #12
Lige en lille opfølgning:

Det blev denne her vi købte Fujitsu Siemens Pi 1556 til Kr. 7.295,-  : http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1406&osCsid=bc529468e64f1957ab62a04a07ff6bc1

og sønnen er ovenud tilfreds. Den kan bla. snilt spille wow..

Bestilt onsdag 16.05.2007 og den kom fredag 18.05.2007 (helligdag den 17.05.2007)

/odie
Avatar billede huset Praktikant
27. maj 2007 - 07:21 #13
møg firma