Avatar billede a_nor Nybegynder
20. marts 2007 - 11:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Delphi - Anti Virus (Kaspersky)

Jeg har et program (lavet i D3 og D7) som kører hos en række brugere. Da jeg i går var hos en af brugerne kunne jeg konstatere at programmet mildest talt kørte ad-h... til IOError 32 under udskrift. IOError 3 når jeg bladrede i nogle records (hvorunder der skulle åbnes nogle hjælpefiler) og problemer med at starte programmet fordi en kontrol-fil (der låses enkelte områder i filen vha LockFile) stadig var låst. Altsammen noget jeg ikke har oplevet, selvom programmet har kørt i adskillige år rund omkring.

Brugeren havde noget Kaspersky installeret, og da jeg deaktiverede det, kørte alting perfekt. Iøvrigt var der installeret XP sp2 og IE 7.

Gode forslag til årsager / håndtering eller bare erfaringer belønnes !

mvh
Avatar billede coladrenge Nybegynder
20. marts 2007 - 13:20 #1
Hej

Desværre har jeg ikke nogen løsning til det - men står i samme problem dog istedet med F-Secure.
Avatar billede tolderlund Nybegynder
20. marts 2007 - 15:39 #2
Jeg vil foreslå at du kontakter kaspersky så de bliver gjort opmærksom på at deres AV program reagerer forkert på dit program.
Avatar billede a_nor Nybegynder
20. marts 2007 - 17:01 #3
Jamen det var da en glimrende idé tolderlund. Hvorfor kastede du ikke et svar med det samme ?
Avatar billede tolderlund Nybegynder
21. marts 2007 - 10:51 #4
Så et svar her da :-)
Avatar billede a_nor Nybegynder
21. marts 2007 - 12:07 #5
Afventer lige svar fra Kaspersky, som så også gør sig fortjent til point :-))

I øvrigt kan det være at nogen kender til passende opsætningsjustering af Kaspersky, eller justering af TimeOut for Reset eller Create procedurer?
Avatar billede a_nor Nybegynder
13. februar 2008 - 18:07 #6
Spm lukkes.