Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
19. marts 2007 - 19:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forhindring af skift af intern IP

Hej Eksperter.

Jeg har et problem.

Jeg har et hjemmenetværk, hvorpå jeg har én computer der fungerer som FTP server.

Mit problem ligger i, at så snart computeren slukkes, der kommer nogle andre computere på netværket, og computeren tændes igen, så er computerens IP adresse ændret og jeg skal ind i routeren og ændre den IP adresse  inkomne forbindelser skal henvises til.

Kan man låse en intern IP adresse til en specifik mac adresse, eller hvordan gør man?

Jeg håber i kan hjælpe.

Niels
Avatar billede screem_brille Novice
19. marts 2007 - 19:52 #1
det undgår man ved at give den en fast IP udenfor DHCP scopet.
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
19. marts 2007 - 20:02 #2
Hvordan gøres dette
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
19. marts 2007 - 20:08 #3
er det at sætte static IP inde i routeren?
Avatar billede screem_brille Novice
19. marts 2007 - 20:12 #4
det gøres på selve maskinen, men du skal i routeren se i hvilke adresse område den er sat til at tage IP adresserne fra, (ellers kan du risikere at den uddeler samme IP som du allerede har angivet til en anden maskine)

Du sætter den tila t køre med statisk IP, under kontrolpanelet, netværksforbindelse, vælger egenskaber for dit netkort, markere IP/TCP og vælger indstillinger.
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
19. marts 2007 - 20:21 #5
jeg tror faktisk jeg har fået det til at virke nu.

Mange tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
19. marts 2007 - 20:43 #6
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
20. marts 2007 - 12:30 #7
velbekommen