Avatar billede togn Nybegynder
19. marts 2007 - 19:18 Der er 4 kommentarer

Hjælp til "beep code fra bundkort"

Hej
Min PC'er vil ikke starte, og der kommeren beep code fra bundkortet. Et bip (ca 2 sek,)pause (ca 4 sek),igen og igen.
PC'eren er en Siemens SCALEO H, bundkortet er
ASUS A8NE-FM/S med Socket 939 for AMD Athlon™ 64FX/AMD Athlon™ 64.
Jeg har set i manualen efter beep code, men der står ikke noget.
Jeg har prøvet at tage grafikkortet, lydkortet og ramkortene ud, men det hjalp ikke.
Avatar billede boogie26 Nybegynder
20. marts 2007 - 00:01 #1
det kommer an på hvad for en bios du har.om det er ami,award eller phoenix
Avatar billede togn Nybegynder
20. marts 2007 - 00:38 #2
Det er award bios, og der er kun et bip.
Avatar billede boogie26 Nybegynder
20. marts 2007 - 09:50 #3
efter hvad jeg kan se på  skema over bip lyde så svarer den til ram fejl.
http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html
Avatar billede togn Nybegynder
21. marts 2007 - 19:42 #4
Jeg har prøvet at sætte et andet ramkort i, det hjalp ikke, den samme bip code. jeg har prøvet at sætte grafikkortet over i en anden pc'er, og det virker fint. så vidt jeg kan se, er der ikke nogle bip code, med kun et bip, i awards bios (http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html).