Avatar billede ceacer Praktikant
19. marts 2007 - 16:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søjlediagram med 2 akser?

Jeg vil gerne have et søjlediagram med 2 y-akser. Under brugerdefinerede typer kan jeg dog kun finde Kurve-søjle på to akser.
Kan man ikke i stedet få søjler på 2 y-akser?
Avatar billede hugohann Nybegynder
20. marts 2007 - 21:37 #1
Du skal i diagrammet markere den kurve du vil have som 2. y-akse - vælg : <Formater> - <Markeret dataserie> - Faneblad <Akse> - <Sekundær akse> markeres - OK.
Avatar billede ceacer Praktikant
21. marts 2007 - 00:05 #2
Mit problem er som sådan ikke at få lavet 2. akse. Mit problem består i, at når jeg har to akser, så vil jeg gerne have begge vist som søjler frem for en som søjle og en som en kurve.
Avatar billede hcq Nybegynder
28. marts 2007 - 13:18 #3
En mulighed er at du først vælger den søjle/dataserie som du ville have på en sekundær y-akse. Du højreklikker nu på denne søjle/serie og vælger "Format data series" i den boks der popper op vælger du "axis" og og flytter markeringen fra "primary Axis" til "Secondary Axis".
Du skulle nu have en anden y-akse
Avatar billede ulr Nybegynder
25. september 2007 - 13:44 #4
Når jeg prøver at gøre som beskrevet i et søjlediagram "stiller" den ene dataserie sig foran den anden... hvordan får jeg min "tal" til at stå ved siden af hinanden?