Avatar billede eltempogigante Nybegynder
19. marts 2007 - 15:58 Der er 6 kommentarer

Hvor hænger de rigtige "nørder" ud?

Hej jeg tænkte på om alle dem der ved lidt mere om computere og måske ligefrem kalder sig selv "hackere" (positivt)  - hvor hænger de ud henne på nettet? Hvilke sitets, hvilke forums? En del hænger vel også ud herinde på eksperten, eller hvad? Men hvilke andre steder findes der?
Avatar billede Beach Mester
20. marts 2007 - 02:42 #1
Tja... Det kommer jo meget ann på hvad og hvem man vil "hænge ud" med!

I min verden er "rigtige nørder" folk der prøver at hive de sidste få dråber blod ud af deres setup så det kan bruges både til at kører de fedeste scores i div. testes og samtidig kan bruges til at gennemstege en ungkalv på få minutter.... :-)

Andre "nøreder" går måske efter samme "ting" som du omtaler som "hackere" og dem er der jo også en del af. Da jeg ikke selv deler samme opfattelse af hacks som størstedelen af den flok, så må du selv finde din info om hvor de "hænger ud".

Jeg kender selv en 10-15 sites hvor der er en hel del samling af "dem" bare her på planeten jorden (læs: eksperten og andre nemme hits i DK), men at give dig blod på tanden til det jeg selv kæmper imod, kræver flere point end eksperten nogen sinde ville kunne stable på benene!

Nu skriver du senere: Hackere / posetivt, hvilket meget hurtigt frembringer et sjovt men altid slående eks. på at det er noget lort du er i gang med: Hvad skal du bruge det til???

Nogle af de største fjolser inden for kriminel hacking sidder dd. i spjældet, det værste eks. mener jeg er en gut fra LA der på livstid ikke må nærme sig en computer og alt andet elektronik der kan kommunikere med omverden (forvel mobilos!).
De fleste andre der er kommet op i en klasse på top 500 er enten knaldet eller lever et fedt liv i frygt for at han/hun dagen efter skal trække gardinet fra og se alle os andre leve livet--->igennem tremmer!

Der er så også de få (vil tro det er 1 ud af 1.000.000) der får et stærkt betalt job i et firma der beskeftiger sig med sikkerhed. Men tror sgu der er større chancher for at vinde i lotto end at ende i en stilling som denne:-)

Så mit råd er at lukke dit <?> og lade som om du har skrevet dit indlæg mens du både var stiv, fuld, påvirket at nakotika og i en dyb depri......!

//Beach
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
20. marts 2007 - 12:52 #2
Lad mig hellere bruge ordet sikkerhedseksperter så, eller anti-hacker, eller "white-hats" - altså folk som er imod hacking, men som alligevel har forstand på det og bruger deres viden imod onsindede hackere. Folk som har forstand på it-sikkerhed, men som er uafhængige og ikke konsulenter for et smart og trendy sikkerhedsfirma.
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
20. marts 2007 - 12:53 #3
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. marts 2007 - 09:43 #4
På disse links finder du nogle af de folk du nævner. I dén verden er skillelinien mellem black- og white-hats hårfin, idet der nogle gange udvikles nogle "forsknings-rootkits" til at påpege sikkerhedsmangler i styresystemerne, der så senere (af andre) kan bruges af de "onde" blackhats til at installere en masse lort. Jeg mener at disse links er på den "gode" side.

http://www.rootkit.com/
http://www.blackhat.com/
Avatar billede Beach Mester
22. marts 2007 - 02:36 #5
ejvindh--->
Er kun enig i at balancen er millimeter tynd.

Hvis jeg ville snuse til hvordan jeg kommer ind, ville det første sted at søge naturligvis være hvem, hvad og hvilke ting der forhindre mig i at komme frem.

Kender man en fortrolig sikkerhedsekspert (jeps) så får man sgu mange ting ind på harddisken når man lytter til alt det der bliver sagt mellem linierne. Men hvis man først har fået den fortrolighed så er det altså ikke så skide svært at spore tilbage til hvem, hvor og hvornår.

Men........... At beskrive hvordan man kommer frem til dem der kan, er i min verden det samme som at tage "en af dem jeg kender" under armen og drikke ham stiv i X og derefter tappe ham for Y:-(

At jeg så ikke selv har nogle "bekendte" i min vennekreds men kun venner jeg stoler på både frem og tilbage så holder jeg min kæft både her på E og hvis vi sad over for hinanden.

Plejer at vende den om (?? har været oppe mange gange) og sige---> HVAD SKAL DU BRUGE DET TIL???

Mener jeg har brugt det før i denne tråd men ikke fået noget svar *LOL*

//Beach
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. marts 2007 - 10:06 #6
@Beach: Relevante problemstillinger. Til dit spørgsmål om, hvad det skal bruges til, er mit eget svar omvendt af, hvad du antyder: Kun ved at vide hvordan systemerne kan brydes ned, kan jeg vide hvordan jeg kan sikre mig selv og andre imod det skidt, som findes derude. Jeg bruger således de informationer, som jeg finder derinde til at hjælpe andre folk af med skidtet *S*