Avatar billede motte Nybegynder
29. maj 2001 - 14:20 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

Valg af bærbar PC...

Jeg skal ud og investere i en ny bærbar PC... men hvad skal man vælge!?

Jeg har et par krav:

1. min. 14.1\" TFT skærm
2. DVD
3. 128mb. RAM
4. 100mbit netkort
5. Ordentligt grafikkort, gerne med TV-udgang!
6. Minimum 700MHz Pentium III
7. Den skal være mobil d.v.s at den skal veje og fylde så lidt som overhovedet muligt, gerne med eksterne drev...

Prisen skal helst ikke overskride de 30k
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2001 - 14:24 #1
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2001 - 14:26 #2
http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/products/model_inspn_inspn_8000.htm
du kan vælger Geforce2 GO er som Geforce2 MX, men bare til Bærbar!
Avatar billede motte Nybegynder
29. maj 2001 - 14:26 #3
Neaj... den skal være mere fræk! :o) Altså lidt mere design og meget mere mobil, hvis du forstår hvad jeg mener!?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
29. maj 2001 - 14:29 #5
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. maj 2001 - 14:31 #6
Jeg vil helt klart anbefale dig en IBM Thinkpad T21.

specs:
PIII800 / 128MB / 14,1\" TFT / 20GB / DVD /Audio /Modem /NIC

pris: lige omkring de 30K - du kan garanteret få den under :)

Jeg sidder selv med sådan en tingest, og jeg kunne ikke ønske det bedre.

Du kan få samme specifikationer til lidt billigere penge andetsteds. Både ASUS og Dell laver ganske ok maskiner. Jeg har prøvet flere modeller fra begge og må sige jeg stadig foretrækker IBM\'en. Det er gedigent kram det stolte gamle firma bygger.

Dell specielt har jeg haft dårlige erfaringer med. Specielt hvis man skal bruger efterfølgende support. Det er her de har sparet de penge der går deres maskiner lidt billigere end konkurrenternes :)

NanoQ
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2001 - 14:31 #7
http://www.apple.com/ibook/  ;o)

priser og andre notebooks
http://www.noteman.dk/
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. maj 2001 - 14:34 #8
Prioriterer du blæreværdi højt, bør du kigge lidt på http://www.fujitsu-siemens.com/rl/products/professionalnotebooks.html - de laver slet ikke så ringe maskiner. Og de ser den ondelynemig nuttede ud ;)

Men igen... personligt ville jeg stikke blæren skråt op, og købe mig en IBM ;)

NanoQ
Avatar billede kgj05 Nybegynder
29. maj 2001 - 15:10 #10
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. maj 2001 - 15:47 #11
Hmnnnøhm... <- det er vidst det eneste jeg kan sige til \"Toshiba\"

I mit forrige job var jeg udstyret med en Sattelite Pro 440CDT - det var ikke småproblemer jeg konstant havde med den...  men jeg kan jo have været uheldig... ;)

NanoQ
Avatar billede mrslayer Nybegynder
31. maj 2001 - 15:20 #12
Blær værdi har HP med deres design.

Men du får allermest for pengene ved at købe en dell. Jeg er selv ved at ofre små 30k på en dell bærbar, man får virkelig meget for pengene der.
Avatar billede motte Nybegynder
01. juni 2001 - 11:10 #13
Tak til alle!.. :o)
Avatar billede mikkelh Nybegynder
18. juli 2001 - 20:41 #14
Jeg er på udkig efter samme størrelse sååå her en måned efter, vil jeg lige høre hvad det blev til!
Avatar billede mrslayer Nybegynder
18. juli 2001 - 20:57 #15
For mig blev det til en:
1Ghz p3 fra dell med 20gb hdd geforce2 go 23mb (gå efter den med 32mb, den med 16mb er meget neddroslet) og andet gejlt til 27000 kr.