Avatar billede grete Nybegynder
29. maj 2001 - 14:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hændelse ?

Hej
Hvad kaldes det når der sker en bestemt hændelse som et program overvåger.
Det kan være en kapacitets flaskehals i produktionen eller en kunde der overskrider sin kreditlimit.
Kaldes denne hændelse bare hændelse eller hva....???
Avatar billede janvogt Praktikant
31. maj 2001 - 14:15 #1
Tjah ....  det er det bedste ord jeg lige kan komme i tanke om.
06. juni 2001 - 11:14 #2
Grete - hvad skal du bruge det til ? Hvilket program snakker vi om ? Der skal lidt flere oplysninger til for at give et fornuftigt svar, ellers kan vi godt kalde det en hændelse !
Avatar billede grete Nybegynder
07. juni 2001 - 08:55 #3
Hej Flemming
Det er et management/controlling program svarende til SAP som jeg oversætter fra tysk.
Den tyske hjælpetekst siger om ordets betydning i programmet at det er betegnelsen for indtrædelsen af en bestemt(vilkårlig) situation som bliver overvåget af programmet.Denne indtrædelse kan også automatisk starte et workflow.
Jeg leder desperat efter noget der lyder mere \"smart\" og rammende end hændelse.
Håber disse oplysninger kan give lidt flere ideer.
07. juni 2001 - 09:03 #4
Grete>> Det er en hændelse! Det ord som typisk bruges herfor er det engelske \"Event\". Det danske ord \"check\" vil kunne bruge i nogen tilfælde, men måske ikke i alle, hvorfor hændelse nok er det rigtige !
Avatar billede oraklet Nybegynder
13. juni 2001 - 15:29 #5
Management By Exception