Avatar billede togn Nybegynder
18. marts 2007 - 17:12 Der er 7 kommentarer

Hjælp til "beep code fra bundkort"

Hej
Min PC'er vil ikke starte, og der kommeren beep code fra bundkortet. Et bip (ca 2 sek,)pause (ca 4 sek),igen og igen.
PC'eren er en Siemens SCALEO H, bundkortet er
ASUS A8NE-FM/S med Socket 939 for AMD Athlon™ 64FX/AMD Athlon™ 64.
Jeg har set i manualen efter beep code, men der står ikke noget.
Jeg har prøvet at tage grifikkortet, lydkortet og ramkortene ud, men det hjalp ikke.
Hjælp
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. marts 2007 - 19:49 #1
Har du generelt tjekket at ALT sidder som det skal - altså sidder fast?
Avatar billede togn Nybegynder
18. marts 2007 - 22:13 #2
Har tjekket, at det sidder fast.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. marts 2007 - 22:14 #3
er det ikke en award bios - kig her
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. marts 2007 - 22:15 #4
1long, 2 short Video adapter error Either video adapter is bad or is not seated properly.  Also, check to ensure the monitor cable is connected properly.
Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory.
1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card.
High frequency beeeps while running Overheated CPU Check the CPU fan for proper operation. Check the case for proper air flow.
Repeating High/Low CPU Either the CPU is not seated properly or the CPU is damaged. May also be due to excess heat. Check the CPU fan or BIOS settings for proper fan speed.
Avatar billede togn Nybegynder
18. marts 2007 - 22:21 #5
Jo , der er en award bios. Jeg har set på http://www.bioscentral.com, men der er ikke nogle beep code, med et beep kun.
Avatar billede huset Praktikant
19. marts 2007 - 07:03 #6
opret i den korrekt kategori.
Så du ikke et stort gult skilt der poppede op da du ville oprette ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2007 - 19:55 #7
rart med en der er vågen...

Ja kategorien er helt forkert...

Det gule skilt siger "Anmeld fejl i Eksperten systemet her"