Avatar billede minipod Nybegynder
18. marts 2007 - 09:51 Der er 1 kommentar

Kun på naboernes WiFi

På en af mine pc'er vil mit trådløse Netgear-netkort (usb) kun gå på naboernes åbne access-points.

De tre andre trådløse pc'er vi har, bliver på vores eget netværk, men den ene pc hopper altid over på en af naboernes åbne netværk.

Man kan heller ikke bruge fabrikantens eget software, men kun XP's indbyggede software til trådløse netværk. Til gengæld virker usb-netkortet perfekt på mine andre pc'er

Min router er også en Netgear, men da jeg kontaktede deres support-afdeling gav de op. De havde aldrig hørt om noget lignende. Jeg har kryptering på (128 WEP åben, har også prøvet med 64).

Jeg er overbevist om at det er et Windows-problem, da jeg har også har oplevet fejlen med et D-link produkt. Men hvor gemmer fejlen sig?

"Automatisk konfiguration af trådløse enheder" virker korrekt og starttypen er sat til automatisk. Og Windows Firewall er slået fra.

Pc'en er en gammel Pentium III 800 MHz med XP SP2. XP er blevet geninstalleret og problemet var der også inden geninstalleringen.
Avatar billede baksen Nybegynder
11. december 2007 - 21:33 #1
Er det korrekt opfattet at der ikke er nogen der kan løse dette problem ? Jeg har et lign. problem .... så ser frem til løsningen *s*