Avatar billede harkes Nybegynder
17. marts 2007 - 19:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding gennem 2 routere

Hej

Haves:
Cybercity ADSL
Modem/router: Zyxel P660R-D1 10.0.0.1
Trådløsrouter: Linksys WRT54G 192.168.1.1
2 x PC: 192.168.1.100 og 101

Ønskes:
Forwarding/åbning af porte så jeg kan anvende DC++ i Active-mode og Azureus, og samtidig være på trådløst med begge mine maskiner.

På forhånd tak :)

- Niels
Avatar billede jarlskov Nybegynder
18. marts 2007 - 10:06 #1
Du kan jo også sætte din Zyxel-router fra Cybercity til en LAN-port på din Linksys.

På den måde skal trafikken ikke "igennem" routeren.

Du skal så bare huske at slå DHCP fra i Linksys-routeren og ændre alle IP-adresser til noget der passer til Cybercity-routerens 10.0.0.0
Avatar billede harkes Nybegynder
18. marts 2007 - 16:27 #2
Så bruger jeg bare Linksys som et accespoint/hub?
Avatar billede jarlskov Nybegynder
18. marts 2007 - 20:01 #3
Ja, nemlig.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2008 - 15:14 #4
Hej, jeg har haft det præcis samme problem, og har fulgt dit råd Jarlskov ...
det skal lige siges jeg også har en cybercity adsl  Zyxel P660R-D1 10.0.0.1 router og en 54 mbit trådløs fra netgear.

Men nå jeg ændre ipen til 10.0.0.3 på den trådløse router mister jeg forbindelsen til routeren.. altså via routerlogin.net / http://10.0.0.3
Hvordan kan det være,??

pt ser det ud til at virke fint bortset fra jeg ikke kan gå ind på min router igen...

Et sidste spørgsmål ... Det har ingen betydning at de trådløse netkort for ip adresse fra cybercity routeren ?