Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 16:14 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

win xp pro x64 installation - kan ikke finde harddisk?

Hej eksperter!!

Jeg har XP Home Edition 32bit på min nye bærbar. dette giver ingen mening da min bærbar er 64bit.

Nå, har så erhvervet mig i en XP Pro x64. når jeg booter på fra cden så kører det så meget normalt. efter jeg har trykket ENTER for at installere (man kan også trykke R for at reperere en installation, dvs lige i starten), så skriver den at den ikke kan finde nogen harddisk.

Kan dette have noget at gøre med at det er SATA disk der sidder i?

Det er denne bærbar jeg har: http://www.datadiscount.dk/eBprod11.asp?idWL=0&idMN=&idCS=&idPG=nb&idGB=FujitsuSiemens&idGUID=FUSI03853a

håber at der nogen der har et godt svar så jeg kan komme lidt videre :)

på forhånd tak!
Nicolaj
Avatar billede peet-49 Novice
17. marts 2007 - 16:18 #1
Tryk F6 under indlæsning af filer under indstallationen, ellers fanger du ikke sata.
Avatar billede peet-49 Novice
17. marts 2007 - 16:19 #2
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 16:32 #3
ja okay. har stødt på den side før da jeg skulle installere en sata II datadisk.

nå, den er sku sværere end jeg havde troet! kan ikke finde manualen til min computer/bundkort og heller ikke driver-cden.

så hvad kan jeg gøre nu? hvis det er at der skal flere point på bordet, så kan vi også finde ud af det!
Avatar billede peet-49 Novice
17. marts 2007 - 16:35 #4
Det er ikke sikkert, du skal bruge driver, bare fortælle via F6, at der er en satadisk i systemet.
  Det drejer sig ikke om point.
Avatar billede dj-ice-weasel Nybegynder
17. marts 2007 - 16:53 #5
tryk på F11 for at finde harddisk
Avatar billede peet-49 Novice
17. marts 2007 - 17:01 #6
F11+F12 kan kun være bootdevise
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 17:26 #7
okay, prøvede F6, men den ville have en diskette med noget installation til harddisken.    det er jo et problem da der ikke er diskettedrev i min bærbar?

efter det, så havde jeg kun valget mellem at lukke installationen af XP eller at fortsætte hvorefter at den siger at der ikke er nogen harddisk
Avatar billede peet-49 Novice
17. marts 2007 - 17:29 #8
Du skal bare trykke enter der.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 17:30 #9
hvorhenne?
Avatar billede dj-ice-weasel Nybegynder
17. marts 2007 - 17:44 #10
når du starter computern så tryk hurtigt på F11 og der kommer en skærm der fortæler dig hvor du vil starte
Avatar billede dj-ice-weasel Nybegynder
17. marts 2007 - 17:44 #11
< det er boot
Avatar billede dj-ice-weasel Nybegynder
17. marts 2007 - 17:45 #12
< du ska star fra boot
Avatar billede dj-ice-weasel Nybegynder
17. marts 2007 - 17:46 #13
< "star"
Avatar billede dj-ice-weasel Nybegynder
17. marts 2007 - 17:46 #14
"start"
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 17:58 #15
dj ice > det er ikke det der er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 18:05 #16
peet49 > jeg kan slet ikke komme videre. hvad skal jeg så gøre??
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 18:08 #17
Prøv at trykke F6 som der tidligere er nævnt - når installationen spørger efter SATA drivere så prøv blot at klikke enter måske ligger driverne på cd-en
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 18:12 #18
det gør den ikke. har kun muligheden for at trykke F3 og afslutte installationen
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 18:16 #19
okay. jeg er faldet over et program der hedder nLite som kan integrere S-ATA driverne på XP-disken så jeg ikke behøver alt det der med F6 og floppydrev (hvilket jeg ikke har).

nu er spørgsmålet så bare; hvor kan jeg finde drivere til min harddisk? det er en Fujitsu Siemens AMILO Si 1848 (ikke den der hedder 1848-u) - linket for oven er den jeg har.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 18:16 #20
Så må du i gang med at streame en cd http://www.helgec.dk/sata.html
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 19:23 #21
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2007 - 16:51 #22
har prøvet at hente driverne på FS hjemmeside. det er en .exe fil, så hvordan og hvorledes får jeg streamet den til en ny XP cd? det er vist .inf filer man kan gøre det med, ikke?

Jeg har valgt at jeg vil streame en ny XP cd, men er ikke så god på det område, så er der nogen der kan guide mig godt igennem det?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2007 - 17:13 #23
Jeg får slet ikke tilbudt en SATA-driver, hvor har du fundet den?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2007 - 22:54 #24
hovsa, jeg fandt dem på intels hjemmeside. men det viste sig så at være noget helt andet.
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
19. marts 2007 - 22:35 #25
Hej
Prøv lige at sende en mail til: webmaster.support@fujitsu-siemens.com
Med overskriften: Driver is missing for the product AMILO Si 1848

Beskriv problemet med at få XP64 bit til at se harddisken under installationen.
Jeg har brugt det en enkelt gang sidste år og fik svar dagen efter.