Avatar billede spine Nybegynder
29. maj 2001 - 13:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Langsomme databaser

Vi har en neklt bruger hvis mail database har vokset sig op på 350MB han vil ikke have slettet noget af den, da den bliver brugt til arkivering af al korrespence...og det er fint nok.
Mne problemet er at den er frygtelig langsom, både til at åbne en simplet mail, eller hvis der svares på et indlæg.....allerværst er stavekontrollen, som tager en krig, hverken WKS eller server har muskelproblemer...
Arkivering gør ikke noget ved størrelsen, findes der andre muligheder??
Avatar billede ncjvic Nybegynder
01. juni 2001 - 10:47 #1
Du skal komprimere databasen. Det hjælper ikke noget at slette, idet Notes gemmer info\'en om det slettede dokument, hvis der skal replikeres.

Dokumenterne slettes ved komprimering og dette gøres nemmest ved at Højre-klik på mail db ikonet.

Fra menuen vælges database properties (egenskaber i danske version)

Dernæst vælges fanen med \"i\" på og der trykkes på Caompact knappen. Dernæst kompactes basen og den bliver dermed også hurtigere at arbejde på.

PS: det kan godt tage lidt tid på en så stor db.

Avatar billede spine Nybegynder
01. juni 2001 - 10:54 #2
Hejsa
Jeg glemte at sige, vi komprimerer samtlige databaser hvernat. !
Avatar billede giraffel Nybegynder
05. juni 2001 - 21:32 #3
Du kan prøve at arkivere ældre dokumenterne i en anden database og så prøve at lave en new-copy af mail-databasen. Det kan ind imellem hjælpe på størrelsen.
Avatar billede jhr Nybegynder
06. juni 2001 - 21:55 #4
Har du checket mandens cache.dsk fil - slet den evt. (mens Notes-klienten er lukket), notes genskaber den selv.
Avatar billede spine Nybegynder
07. juni 2001 - 08:54 #5
Kanon..det hjalp...
takker
Avatar billede it-manden Nybegynder
12. juli 2001 - 14:49 #6
Stå på din notes arbejds plads, højreklik på workspace properties -> klik på fanblad nr.2 som er settings og sæt din CacheSize til 15 Mb.
På den måde bliver både din notes mail og andre baser automatisk hurtigere.

It-manden.