Avatar billede e-doux Nybegynder
17. marts 2007 - 11:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tændning på Mazda

Et lidt mal placeret spørgsmål, men er her en der ved lidt om biler? Jeg skal bare vide hvor "tændnings modulet" sidder i en Mazda 626 fra 1986...
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2007 - 11:56 #1
kan du ikke bare følge tændkabler ?
Avatar billede e-doux Nybegynder
17. marts 2007 - 11:59 #2
Desværre ikke - finder i alt fald ikke en der ser sådan ud? http://www.thansen.dk/product.asp?c=837817152&n=644802627&pn=645287251

Undre mig en del...
Avatar billede jan_kragh Nybegynder
17. marts 2007 - 12:18 #3
Sidder i bunden af strømfordeleren
Avatar billede e-doux Nybegynder
17. marts 2007 - 12:22 #4
FAntastisk... Dumt spørgsmål, men sidder der mere end ét tændnings modul? Og skal det bare udskiftst, og så virker det hele igen?

Sagen er den at bilen starter fint, og kører ofte ok, men efter ca. ti min, går omdrejningstælleren ned på nul - mens bilen stadig kører perfekt - pludselig giver bilen en "hop" hvorefter omdrejnings nålen hopper op på plads igen - når den har gjort det ca .4-5 gange, går bilen helt ud - og kan først starte efter 4-5-6 forsøg...
Avatar billede jan_kragh Nybegynder
17. marts 2007 - 17:53 #5
Så vidt jeg husker er der kun en strønfordeler i din bil,så ja der er kun Et tændingsmodul. Det KUNNE godt væretændingssmodulet, men det kan jo ligeså godt være strømmen til modulet der svigter periodisk, måske det samme med din tændspole (periodidsk svigt) eller måske bare snavs på dit tændingsanlæg/tændspole såles at gnisten springer over det letteste sted, dvs. hvor der er snavs/fugt. Prøv evt at checke om sikringen er irret. Du er velkommen til at vende tilbage hvis du skla have flere forslag....
Avatar billede huset Praktikant
18. marts 2007 - 07:15 #6
Hvad har dette spørgmål med Eksperten generelt at gøre???