16. marts 2007 - 16:19 Der er 6 kommentarer

Fejlmeddelelse ved Installationer.

Som titlen siger, så får jeg ofte fejlmeddelelser når jeg prøver at installere noget, det er ikke altid, men alligevel ret ofte.
For det meste siger det bare noget med "Adgang Nægtet", og så lukker installationen. Her i dag ville jeg installere Itunes, hvorefter den siger at jeg ikke havde adgang til /HKEY_LOCAL_COMP/Software/.pls - eller noget i den retning!

Nogle idéer til hvad jeg kan gøre? så er jeg meget taknemmelig :)
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
16. marts 2007 - 16:39 #1
For mig lyder det som om du ikke har administrator adgang og derfor tillader windows xp (som jeg går ud fra du bruger?) ikke at du installere noget.

I kontrolpanel/brugerkonti/"dit brugernavn kan du se om du har begrænset eller computeradministrator adgang.

Hvis du kender administrator adgangskoden (måske er der ingen) kan du logge på med navnet "administrator" evt adgangskode. Dernæst kan du ændre alt i windows.
Avatar billede jacla Nybegynder
16. marts 2007 - 19:47 #2
Hvis det er programmer du har haft inde før, kan der ligger rester i reg.databasen.  Download et program som kan fjerne "rester" i reg.databasen. Evt. REGSUPREME.

Du kan også selv gå i Reg.databasen ved => START KØR skriv regedit, men gør det kun hvis du er sikker på hvad du gør.

vh  jacla C",)

NB! Kan også være RAM fejl hvis du har flere blokke i din PC
16. marts 2007 - 20:52 #3
RegBase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
16. marts 2007 - 23:16 #4
Jeg er allerede administrator på computeren, og det er ikke programmer som har været installeret før. Jeg har nu også cleanet lidt med CCleaner men har stadig samme problem.

Tak for indslagene, er der flere foreslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede jacla Nybegynder
17. marts 2007 - 00:33 #5
Prøv at fjerne Internet-forbindelsen (med mindre det er derfra du henter programmet)

Afbryd firewalls og antivirus-programmerne. (under installationen)

vh jacla
20. marts 2007 - 15:22 #6
det virkede heller ikke :/
andre forslag?