Avatar billede xazer Nybegynder
16. marts 2007 - 13:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Event code 166 cancel

Hejsa.

Jeg forsøger ihærdigt at lave en cancelBubble på keycode 166 (backspace på en fjernbetjening).
Alligevel når den at udføre handlingen før javascript annullerer den - hvis den overhovedet annullerer den?

Det virker med keycode 8 (backspace på tastatur), den bliver fint cancled.
Jeg har søgt rundt omkring, men er ligesom gået i stå og søger derfor hjælp herinde.

Håber nogle kan hjælpe :)
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. marts 2007 - 13:41 #1
Jeg er lige med på en lytter.. Sidder og roder med en dato maske som driller lidt!
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2007 - 13:47 #2
<ole>

cancelBubble gør blot, event'en ikke bobler videre i DOM-hierakiet - den modvirker ikke, at default-handlingen udføres  ;o)
Hvad er din kode - og hvad mener du med "backspace på en fjernbetjening"?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2007 - 13:48 #3
- i FF kan du iøvrigt kun cancel'e event'en på onkeypress ... ikke onkeydown
Avatar billede xazer Nybegynder
16. marts 2007 - 13:56 #4
Nå, for søren da! Ja, se det er jo noget andet.

function onRemoteEvent(keyChar) {
switch (keyChar) {
        case 8:  // Keyboard Backspace
            event.cancelBubble = true;
            event.returnValue = false;
            return false;
            break;

        case 166:  // Keyboard Backspace (remote)
            event.cancelBubble = true;
            event.returnValue = false;
                return false;
            break;
}

Backspace på en fjernbetjening. Ja, sådan set bare back-knappen. Ved ikke om den har et mere præcist navn.
Det drejer sig primært om IE, så burde mene det kan lade sig gøre, men kan godt være det er helt umuligt.
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2007 - 14:23 #5
Hmmmm ... jeg har aldrig arbejdet med en remote, så dér kan jeg ikke hjælpe. Umiddelbart gør du dog det rigtige - det er
    event.returnValue = false;
- der gør, at default-handlingen cancel'es i IE. Virker det ikke, kan jeg nok ikke komme det meget tættere uden selv at teste med en remote ... som jeg ikke har  :o|
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. maj 2007 - 09:36 #6
Lukke tid?
Avatar billede xazer Nybegynder
16. maj 2007 - 09:48 #7
Yepper, selvfølgelig. Ville egentlig gerne have et svar fra Ole for hjælpen.
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2007 - 13:14 #8
Jamen, så siger jeg da selvtak  =)
Avatar billede olebole Juniormester
18. maj 2007 - 12:42 #9
- og tak for points  ;o)