Avatar billede boogie26 Nybegynder
15. marts 2007 - 16:01 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Langsom PC

ejsa
jeg har nemlig fået et problem.Min pc starter meget langsomt det kan ta op til par minutter. Jeg har lige installeret windows for at se om det hjælper men lige pludselig efter par dage blir den langsom igen. Jeg kører Ad-aware Pro SE, Zone Alarm internet security ver 7.0.302, og spybot og spywareblaster, udover det har jeg ikk nogle programmer der kører i bagrunden, og den har ikk været så langsom før med samme programmer. det gå rigtigt galt når jeg installere titan quest udvidelse, men uden den starter den også langsomt. Og ting som fx notepad hvis jeg skal læse en readme fil ta det op til 1-2min at åbne. husk det er frisk installation af win jeg har.og under enhedshåndtering er der 2x primary og 2x secondary ide kanaler, og jeg har ikk raid aktiveret. anden ting er  den viser op til flere gange under system enheder:bundkort ressourcer,pci bus,via standard host bridge
Min pc konfiguration er:
Win XP pro med SP2 og alle updates, asrock 775dualvsta, 2gb DDRII ram (677mhz), C2D E 6400, 2x
seagate hdd (120gb hver) og en GF7800Gt (pci-e)

Har scannet min pc for alt og den har ikk noget virus eller andet skidt
Avatar billede vizion Nybegynder
15. marts 2007 - 16:22 #1
Når du siger du har installeret windows igen, betyder det så, at du har formateret og installeret windows?

Ellers er en formatering altid godt. Min kørte også langsomt, og jeg fandt heller intet. Der er stadig mange spyware o.l. programmerne ikke kan finde, og de betyder kun noget når der er ENORMT mange af dem.

Altså - bare fordi dine programmer ikke kan finde det, så kan der sagtens være en masse.

Formater og installer hele balladen igen.
Avatar billede boogie26 Nybegynder
15. marts 2007 - 19:37 #3
Jeg har formateret og startet det hele forfra, og inden jeg overhoved kom på nettet eller noget så kørte den langsomt efter ca 4 gang jeg startede pcen. Kom på nettet bagefter, installerede alle update til win og zonealarm og det andre scannede igen men fandt intet. Tjekkede min hdd for fejl og alt andet og synes ikk der er noget galt, men den kører stadigvæk langsomt.Jeg kan gå ud og lave kaffe og når jeg kommer tilbage så er jeg heldig hvis jeg kan bruge pcen, da den nogle gange stadigvæk er ikk startet det hele op endnu.Åbner jeg programmer som notepad kan det gå op til 2-3 minutter inden den åbner det.Så det der med flere ide kanaler og andre ting der hedder det samme 7 gange efter hinanden fx der stå via standard host bridgde 7 gange og pci bus 3 gange under enhedshåndtering
Avatar billede boogie26 Nybegynder
15. marts 2007 - 22:14 #4
nu har jeg prøvet alt igen og den kører stadigvæk af...... til :-(
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2007 - 07:48 #5
Har du kørt alle bundkort driverne ind, efter at du formateret.
Har du opdateret windows ?
Har du opdateret evt. fået lagt nogle (flere) antivirus/firewall ind og det er dem der konflikter med hinanden.
Har du nogle udråbstegn her:
Start, kontrolpanel, System, faneblad Hardware, knappen Enhedshåndtering.

Hvis der er gule udråbstegn udfor nogle enheder, så skal du installere en korrekt driver til enheden.
Avatar billede boogie26 Nybegynder
16. marts 2007 - 07:56 #6
jaeg har installeret via driver til bundkortet
har opdateret win
har kun zonealarm internet security suit, udover det spybot ad adware pro SE fuld opdateret.
og der er ingen udråbstegn under enhedshåndtering bare flere gange blir der vist pci bus(x4), via standard host bridgde(x7), bundkort ressourcer(x11)
Ide primær kanal (x2) sekundær (x2)og jeg har ikk raid aktiveret
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2007 - 09:51 #7
Prøv at fjerne alle de PCI / Host brigde /Ide kanaler i enhedshåndtering.

Start, kontrolpanel, System, faneblad Hardware, knappen Enhedshåndtering
H-klik på ovennævnte enheder og vælg FJERN, genstart maskinen og lad windows finde og installere enhederne igen.
Avatar billede boogie26 Nybegynder
16. marts 2007 - 16:29 #8
har prøvet den installere bare det hele igen