Avatar billede sommer89 Praktikant
15. marts 2007 - 13:40 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Computeren går amok med taster, museknap og mere

Hej.
Min mors computer har virkelig fået et problem.

Hun siger selv hun har kommet til at trykke på noget mens hun har været ved at spille på king.com - hun kan ikke rigtigt huske hvad..

Når hun klikker på f.eks. Denne computer markere den bare ikonet, og hvis hun bagefter klikker på Internet markere den også internet ikonet. Nu er de begge ikoner markeret. Hvis hun så klikker på de 2 ikoner igen bliver de af-markeret. Altså for at komme ind i et program er hun nødt til at højreklikke.

Tasterne går også amok. Når hun trykker "E" kommer "£"

På forhånd tak...
Avatar billede nva Praktikant
15. marts 2007 - 13:43 #1
Vil foreslå at hun i første omgang følger denne vejledning for at sikre sig mod at der er 'snavs' på pc'en http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede nva Praktikant
15. marts 2007 - 13:44 #2
Hvis hun højreklikker - hvad er så markeret som default handling?
Avatar billede sommer89 Praktikant
15. marts 2007 - 13:45 #3
Jeg tror seriøst ikke det er virus. Har selv fået det der et par gange men har fjernet det på en eller anden uhvis måde !!
Avatar billede sommer89 Praktikant
15. marts 2007 - 13:47 #4
Hvis hun højreklikker ude i det blå(altså baggrund) kommer standard menuen, hvis klikker på Internet Explorer kommer også standard menuen
Avatar billede sommer89 Praktikant
15. marts 2007 - 13:48 #5
Jeg tror mere det er én eller anden indstilling i Windows XP
Avatar billede odie Nybegynder
15. marts 2007 - 13:49 #6
Lyder som om Ctrl + Alt knappen sidder fast.. Prøv evt. at trykke lidt hårdt på dem og se om det hjælper.

/odie
Avatar billede nva Praktikant
15. marts 2007 - 13:49 #7
Jamen hvis hun højreklikker på en folder eller en exe-fil, hvad er så markeret? ÅBN eller hvad?
Avatar billede sommer89 Praktikant
15. marts 2007 - 13:50 #8
Ok går lige ned og prøver

nva -> ja
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2007 - 13:51 #9
Hvis mulig, så prøv en systemgendannelse:

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede sommer89 Praktikant
15. marts 2007 - 13:52 #10
Hmm har lige været nede og tjekke !! Nu virker hendes computer optimalt igen..I kan sende svar så uddeler jeg point...
Avatar billede odie Nybegynder
15. marts 2007 - 13:53 #11
svar :) (hvis jeg er med i point)

/odie
Avatar billede sommer89 Praktikant
15. marts 2007 - 13:53 #12
alle her er med
Avatar billede sommer89 Praktikant
15. marts 2007 - 13:54 #13
oddie, vejmandm og nva
Avatar billede nva Praktikant
15. marts 2007 - 13:55 #14
så har du kredit hos mig hehe ;)
Avatar billede sommer89 Praktikant
15. marts 2007 - 13:56 #15
:D
Avatar billede sommer89 Praktikant
15. marts 2007 - 13:56 #16
venter på vejmand
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2007 - 13:58 #17
Nej tak, jeg springer over her. Ellers mange tak.  :-)