Avatar billede bk72 Nybegynder
15. marts 2007 - 00:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

opdeling af harddisk

jeg har en 160 gb harddisk i min pc....den er opdelt i 2x80 gb.
Men jeg vil gerne have den ændret til: 1x40 gb og 2x60 gb... Men hvordan gør jeg det?
Helst en ret detaljeret forklaring, da jeg ikke har en brik forstand på den slags :-)
Avatar billede thanhplay Nybegynder
15. marts 2007 - 01:20 #1
Ligger der programmer på den ? hvis ja.. så vil jeg råde dig til et program som hedder partition magic, det skulle gerne kunne gøre det du ønsker, ellers følger der ofte til de nyere harddiske en cd eller diskette som gør det let at formatere og inddele ens harddisk.
Mener også at windows xp har et eller andet.

okay, ikke en detajleret forklaring, men noget der leder dig på vej, tror ikke der er nogen som kan give dig en detajleret forklaring.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. marts 2007 - 01:25 #2
Hvis det er en slavedisk, kan du gøre det i kontrolpanelet/Administration/ computer
administration/diskhåntering. Højreklik og nedlæg alle partitionerne. Når det er
gjort, kan du oprette de partitioner du vil.
Hvis du kun har den samme disk, gør du det under installationen med winCDén, stort
set på samme måde.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. marts 2007 - 01:34 #3
Ps. jeg ser der er lagt en henvisning til Partition magic. Det er shareware, og
koster altså penge. Det er et udmærket program, men er kun nødvendig, hvis man
vil ændre størrelsen af en partition, uden at slette den først.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2007 - 07:23 #4
Du kan lave det pu du påtænker, med eller uden data, med "Gparted" (gratis) http://www.helgec.dk/insert.html#GPARTED:
Avatar billede nva Praktikant
15. marts 2007 - 10:31 #5
Ranish Partition Manager kan gøre det - den ligger fx. på 'Ultimate Boot CD' http://www.ultimatebootcd.com/ - en guide har jeg ikke lige kunne finde.
Avatar billede thov Forsker
15. marts 2007 - 14:14 #6
Paragon Partition Manager er, indtil videre, helt gratis og lige så god som Partition Magic http://www.vnunet.com/vnunet/downloads/2167398/paragon-partition-manager-2005
Man skal bare registrere den via linket længere nede på siden.
Avatar billede bk72 Nybegynder
15. marts 2007 - 16:46 #7
tak for hjælpen til alle....skal have et "svar" for at kunne give point
Avatar billede nva Praktikant
16. marts 2007 - 08:00 #8
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. marts 2007 - 20:57 #9
???