Avatar billede hejms Nybegynder
14. marts 2007 - 23:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slukke for windows firewall?

Hejsa min Windows firewall virker af en eller anden grund ikke (spørg mig ikke hvorfor), men det er ikke selve problemet da jeg har en firewall i min router/switchbox som jeg bruger; men i mange netværk-spil har jeg meget store problemer med forbindelsen, og ryger ofte ud (altså når jeg spiller LAN), og jeg tænkte det måske var Windows Firewall der gjorde dette, selvom den åbenbart ikke kan indstilles på. Min lillebrors computer har nemlig ingen problemer med forbindelsen, ej heller mine forældres.

Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan slå Windows Firewall fra, uden at man skal ind i kontrolpanel osv.? Når jeg gør det, så står der "Windows kan ikke vise Windows Firewall af en ukendt årsag."

På forhånd tak.

(Jeg har Windows XP)
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2007 - 00:24 #1
Win XP? Har du også opgraderet med SP2? Det håber jeg for dig.

Dernæst: Vær kun lykkelig for, at Windows firewall ikke fungere - af flere grunde. Først og fremmest fordi den er elendig, dernæst fordi Windows via firewallén sender oplysninger om ALT på din pc til M$ uden at du ved det. M$´egen spyware er nemlig indbygget i Windows firewall. ;-)

Men du bliver nødt til at slå Windows firewall fra via kontrolpanet.
Avatar billede hejms Nybegynder
15. marts 2007 - 00:37 #2
Jah har jeg også SP2...

Kunne sagtens forestille mig det ja..

Nu eftersøger jeg jo en anden måde at gøre det på, da det ikke fungerer i kontrolpanel, og heller ikke når man går ind på "netværsforbindelser", og vælger sin forbindelse og så egenskaber-avanceret.. :S
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. marts 2007 - 01:13 #3
Den fejlmelding fra firewallen, er ofte forbundet med at firewallen er deaktiveret af enten spyware eller virus. Jeg vil foreslå at du kører de scanner som er nævnt her http://www.eksperten.dk/artikler/954 og kopierer alle logsene (incl HijackThis) her ind i tråden. Når din maskine er ren, har jeg et fix til firewallen
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2007 - 01:28 #4
forevernewbie:
Ja, du har nok ret i, at han har fået noget snavs ind på PCén. :-(
Avatar billede rytter1 Nybegynder
19. marts 2007 - 16:44 #5
hej du skal gå ind i kontrold panel og vælge administration derefter tjenester
skoll ned til du finder windows fierwall tryk stop og der hvor der står starttype skal du deaktivere den tryk ok og luk boksen så skulle den være i orden hilsen bent
Avatar billede vejmand Juniormester
19. marts 2007 - 16:50 #6