Avatar billede idaholst Nybegynder
14. marts 2007 - 22:34 Der er 11 kommentarer

Aktivering af bluetooth på IBM z60t

Jeg har en IBM z60t laptop med indbygget BT. IBM har en mani med, at præinstallere en masse programmer og tjenester der styrer det meste hardware. Jeg har dog deaktiveret en del af disse tjenester da de er tunge at arbejde med og ikke rigtigt fungerer optimalt.
Problemet er dog at jeg nu ikke rigtigt kan finde ud af, at få aktiveret BT på maskinen da jeg har afinstalleret den tjeneste fra IBM der styrede BT. Findes der ikke en anden måde at styre det på, feks. via windows eller et tredjepartsprogram???
Avatar billede robotten Praktikant
15. marts 2007 - 10:19 #1
Vil nok anbefale Lenovo's egen igen. Brug Softwareopdaringsprogrammet, til at få det igen med. Det kan finde på at ligge under "Productcenter", men det har du sikkert også smidt langt væk :)
Det kan også hentes via lenovo's egen side.
Avatar billede idaholst Nybegynder
15. marts 2007 - 12:19 #2
Hvis det er muligt vil jeg helst undgå IBM's software - det funker bare ikke ordentligt i min verden. et godt eksempel er det program der styrer trådløs opkobling - programmet er for så vidt godt nok, men det spiller bare slet ikke sammen med det netværk jeg primært bruger. Om det så er en brist på de AC'er der benyttes, ved jeg ikke, men det er alt andet lige nemmere at skode et program end en masse AC'er på et netværk.
Desværre, din løsning kan ikke bruges!
Avatar billede robotten Praktikant
15. marts 2007 - 21:23 #3
Du kan jo bare njes med bluetooth delen. Der er ingen, der befale dig " Wireless Access Connection" delen. Den har jeg også oplevet problemer på T40 og T60'ere.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. marts 2007 - 09:22 #4
en side bemærkning på de fleste bærbare kan man med ctrl + F2 deaktiver/aktivere bluetooth
Avatar billede idaholst Nybegynder
16. marts 2007 - 12:58 #5
ctrl-F2 fungerer ikke på en IBM!
Avatar billede robotten Praktikant
16. marts 2007 - 13:38 #6
Nej, det er Fn + F5
Så kommer der en menu frem, hvor det kan styres. Har du prøvet at finde den specifikke Bluetooth software`?
Avatar billede idaholst Nybegynder
16. marts 2007 - 17:48 #7
Ja, jeg er klar over at det hele kan styres via fn+F5, men det forudsætter jo at man gider at bruge IBM's software, hvilket jeg absolut ikke gør - prøv lige at læse første indlæg en gang til!
Avatar billede robotten Praktikant
16. marts 2007 - 19:29 #8
Dropper ud, gider ikke et sådant sprogbrug...
Avatar billede robotten Praktikant
26. marts 2007 - 14:11 #9
Lukke igen?
Avatar billede robotten Praktikant
29. marts 2007 - 08:54 #10
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. juni 2007 - 11:58 #11
hej, jeg har samme holdning til ibms medfølgende software som idaholst
har lige købt en z60t og jeg tror jeg gør det sammen som jeg todligere har gjort
installere access connections og opdatere den
trykke fn + f5 og tænde for bluetooth og wireless
fjerne access connections eller måske bare fjerne den fra opsætningen
så kan du tænde og slukke på den lille knap  foran ved kortlæseren
det er en workaround, ikke en løsning på dit spørgsmål