Avatar billede kook Nybegynder
14. marts 2007 - 12:47 Der er 6 kommentarer

Processorskifte på MSI MS-7093

Jeg har ovenstående bundkort. Det er monteret i en HP A1018.dk workstation. Da jeg købte computeren var den født med en Athlon 64 3200+. Det er nu ved at være lidt langsomt, og jeg ville gerne opgradere til en Athlon 64 X2. Det tænkte jeg var muligt eftersom at både den processor jeg har nu, og den jeg vil opgradere til kan placeres i et Socket 939.

Men så tog jeg kontakt til HP gennem deres supportchat for at høre om det kunne lade sig gøre. Ifølge HP kan den max understøtte en Athlon 64 4200+. Men eftersom jeg selv sidder med support, så ved jeg godt at Frontline ikke altid er dem der sidder med de korrekte svar, så jeg tænkte jeg lige ville høre jer ad?
Kan jeg smide en X2 i min computer, som både vil virke og ikke griller mit bundkort?

Link til HP's side om bundkortet: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?lc=en&cc=us&dlc=en&docname=c00361515

Link til MSI's side om bundkortet: http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=RS480M2-IL
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2007 - 12:52 #1
Kan ikke finde noget, der siger, at kortet understøtter x2, så svaret må være nej.
Avatar billede kook Nybegynder
14. marts 2007 - 12:56 #2
Kan du evt pege mig i retning af hvad der skal være på bundkortet for at det understøtter X2? Jeg vil så nødig til at skifte bundkort. Er det noget en bios opgradering kan klare? Eller er det en chip der mangler?
Avatar billede screem_brille Novice
14. marts 2007 - 12:59 #3
Supports 64-bit AMD® Athlon64/64FX processor (Socket 939)
Supports 3000+, 3200+, 3400+, 3500+, 3800+, 4000+, FX53 and FX55
Avatar billede spuncut Nybegynder
14. marts 2007 - 22:34 #4
Avatar billede peet-49 Novice
15. marts 2007 - 08:09 #5
spuncut-> Kan ikke se, hvorfor du laver et svar på det her.
Avatar billede spuncut Nybegynder
15. marts 2007 - 13:07 #6
nææ...det var måske osse lige hurtigt nok..  ;o)
...Men skal du ha' dualcore så skal du skifte
bundbræt, og gør du det....så bør du nok
over veje noget Intel i stedet for..såmen