Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
13. marts 2007 - 15:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændre størrelse af felt

Hejsa - Jeg prøver at ændre en tekst i et beløbsfelt der hedder
kr 200 til DKK 200 , men får hele tiden denne meddelelse.

The value you entered isnt valid for this field.
for example you may have entered text in a numeric field
or a number that is larger than the fieldsize setting permits.

Kan nogen hjælpe ;0)
Avatar billede jensen363 Forsker
13. marts 2007 - 15:32 #1
Det er fordi du har oprettet et nummerisk felt med feltegenskaberne Valuta. Hvis du rent visualiseringsmæssigt vil det anerledes, kan du oprettet feltegenskaben til reelt tal, og så i formatfeltet skrive "DKK "0,00
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
13. marts 2007 - 15:49 #2
øhhh i design view står der i FieldName = pris og Data type = Currency
Har ikke meget forstand på det , det er lavet ude i byen *gg*
Men hvis du vil forklare lidt mere specifikt hvordan jeg skal gøre det, ville jeg være taknemlig ;0)
Avatar billede jensen363 Forsker
13. marts 2007 - 17:29 #3
Currency = Valuta på dansk, så det bekræfter hvad jeg skrev.

Denne skal du ændre til reelt tal, eller dobbelt reelt tal ( ved ikke lige hvad dette hedder på engelsk ). Du må endelig ikke ændre det til Integer eller Long Integer, som er den engelske betegnelse for heltal. Så vil eventuelt oprettede decimaltal blive slettet.

Herefter har du ændret feltegenskaben til at modtage tal, som du så kan vise med DKK ved at ændre format til det foreslåede
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
14. marts 2007 - 09:48 #4
Mulighederne = text-memo-number-date/time-autonumber-yes/no-oleobject-hyperlinl-lookup wizard ??
Avatar billede jensen363 Forsker
14. marts 2007 - 10:02 #5
1. Vælg Number
2. I feltstørrelse vælger du mulighed nr. 4 eller 5
3. I formatfelt skriver du "DKK "0,00
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
14. marts 2007 - 14:07 #6
Hej igen ;0)..Prøver alt du skriver , men uden held , det var vel ikke sådan at jeg kunne sende den til dig og du ville gøre det , mod ekstra point selvfølgelig ;0)
Avatar billede jensen363 Forsker
14. marts 2007 - 14:42 #7
Send den i zip-format

ose@post.dk
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
14. marts 2007 - 15:00 #8
Tak foreløbig ;0) Sender nu !
Avatar billede jensen363 Forsker
14. marts 2007 - 16:52 #9
Et svar
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
14. marts 2007 - 17:22 #10
Virker underligt - Der er ingen tags i nogen af asp-filerne der kan ændres til DKK så det må være fra databasen det sker ??