Avatar billede nebelong Nybegynder
13. marts 2007 - 12:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

D-Link 524 Trådløs Router - periodisk udfald af forbindelsen

Jeg har erhvervet mig ovenstående router i går, og fik sat den op til internettet hurtigt og nemt - måske for hurtigt og nemt?

For nu fryser forbindelsen et par gange i løbet af en halv times tid og det er godt nok irriterende! Jeg har været inde på ip adressen for routeren og forsøger at kigge hvad der er galt, men alt ser fint ud!

Èn anden ting der foruroliger mig er at forbindelsen er sat op til at have dynamiske ip adresser, men indtil videre har det kun været nedenstående:

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Desktop
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : LocalDomain
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme 57xx Gig
abit Controller
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-11-11-3E-54-95
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.158
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.242.40.3
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 13. marts 2007 12:10:41
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 20. marts 2007 12:10:41

Nogen der ved hvorfor forbindelsen fryser?
Avatar billede nva Praktikant
13. marts 2007 - 13:21 #1
Du kan prøve at vælge en anden kanal end default - måske hjælper det, hvis der er noget i nærheden, der påvirker signalet.
Avatar billede nva Praktikant
13. marts 2007 - 13:22 #2
Lidt generelt om den slags problemer http://www.pcworld.dk/art/7200?page=1
Avatar billede nebelong Nybegynder
13. marts 2007 - 15:11 #3
Jeg glemte vist lige at sige at ipconfig'en er fra min stationære som kører på LAN... Men det er både LAN og WLAN der fryser..

Jeg forsøger lige med at skifte kanalen...
Avatar billede nebelong Nybegynder
13. marts 2007 - 15:18 #4
Jeg har os undret mig over hvorfor ip adresse er den den er.. Jeg har internet fra Cybercity og deres ip adresse starter med 10.0.0.1 - .5 - men i dette tilfælde virker det som om at den trådløse router vælger hvilken ip jeg skal have.. Er det normalt og kan man få det tilbage til cybercitys ip adresser?
Avatar billede nebelong Nybegynder
13. marts 2007 - 21:09 #5
Det har umiddelbart ikke hjulpet at ændre kanalen..
Avatar billede nva Praktikant
14. marts 2007 - 08:03 #6
Jeg er ikke ekspert i netværk, men den ip du har fået tildelt dynamisk fra din router (192.168.0.158) ser meget normal ud i mine øjne.
Du må nok lige vente til en netværksekspert kommer forbi.
Avatar billede nebelong Nybegynder
14. marts 2007 - 15:22 #7
Helt i orden og tak for indsatsen NVA.. :)

Så må der gerne komme en netværkskyndig og hjælpe! :)
Avatar billede nebelong Nybegynder
15. marts 2007 - 15:01 #8
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede nebelong Nybegynder
17. marts 2007 - 13:06 #9
Jeg lukker..