Avatar billede budolfsen Nybegynder
12. marts 2007 - 15:43 Der er 6 kommentarer

Syntaksfejl / javascript

Jeg har siddet og rodet med et javascript som skal sørge for, at hvis vinduestørrelsen kommer under 955 pixel bred, så skal den fjerne annoncerne i højre og venstre side.

Det virker fint på Mozilla men i IE får jeg en scriptfejl.

Er der nogle der kan hjælpe...?

Siden kan ses på http://www.skagenfestival.dk/pages/page.php?id=1&mainid=1
Avatar billede olebole Juniormester
12. marts 2007 - 15:50 #1
<ole>

Virker i FF ...?!??!!! 7 warnings og en syntaksfejl er, hvad jeg får lov at se på i FF  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
12. marts 2007 - 15:51 #2
- og så er det iøvrigt ikke til at debugge noget på en kode, du samtidig sidder og fedter med selv  =)
Avatar billede budolfsen Nybegynder
12. marts 2007 - 15:53 #3
Undskyld - jeg er færdig nu, så nu skal du få ro til at kigge på den.
Avatar billede roenving Novice
12. marts 2007 - 22:19 #4
{document.write(<div id= ...

-- der mangler ligesom en streng-afgrænser, f.eks. apostroffer:

{document.write('<div id=
Avatar billede budolfsen Nybegynder
13. marts 2007 - 18:00 #5
Det virker stadig ikke på IE, men når jeg sætter afgrænsningerne ind, så virker det ikke i mozilla - så nu er jeg rigtig forvirret...
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2007 - 15:43 #6
Jeg ville begynde helt forfra, hvis jeg var dig. Det er af mange grunde en skidt idé at udskrive hele siden med JavaScript.
Skriv i stedet siden, så den vises ens i IE og FF - og kan ses i forskellige opløsninger  ;o)

document.write kan iøvrigt slet ikke bruges under XHTML. Den eneste grund til, det lykkes for dig er, at du skriver en version, der altid parses som HTML - og at ingen af de nuværende browsere understøtter XHTML ordentligt  ;o)