Avatar billede larsbb Nybegynder
12. marts 2007 - 13:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Word eller alternativ til Word?

Jeg er igang med at skrive speciale og den skal så printes ud, lidt mere professionelt end normalt. Det firma jeg sidder hos, har derfor krævet at jeg afleverer det der skal printes ud, i PDF-form.
For at få filer i pdf, har jeg derfor downloadet en extension til Word 2003, der hedder CIBPdf.

Problemet er at de to filer (.doc og .pdf) ikke ser ens ud, hvilket naturligvis har sine ulemper.
F.eks. viser pdf-filen min indholdsfortegnelse to gange. Når jeg tilføjer en indholdsfortegnelse til word-dokumentet så spørger den:

"Do you want to replace the selected table of contents?"

Når jeg svarer ja, sker der intet, når jeg svarer nej, får jeg en indholdsfortegnelse. Meget underligt.

Mine spørgsmål er derfor:

Når man vil lave en PDF-fil er der så et bedre alternativ end at lave dokumentet i word først og så konvertere til PDF?

Er der andre der har haft lignende problemer?
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. marts 2007 - 13:10 #1
Open office er et gratisprogram der har funktionen indbygget.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. marts 2007 - 13:12 #2
Avatar billede morten222 Nybegynder
12. marts 2007 - 13:16 #3
Du kan også bare bruge en anden pdf laver:
http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/
Den installere sig selv som en printer, som du så bare skal vælge når du udskriver. Meget simpel at bruge og den laver nogle fine pdf filer.
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2007 - 13:22 #4
prøv denne PDF-writer/converter:
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
du skal downloade og installere begge filer.
Lægger sig ind som en printer, så når du skal have konverteret til pdf, skal du vælge Filer -> Print -> og så vælge din pdf-printer
Gratis og let (uden reklamer)
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
12. marts 2007 - 13:25 #5
Jeg kan anbefale CutePDF Professional.

Derudover har Word 2007 en addin som faktisk virker glimrende - doc & pdf er 100% ens i layout osv.

OpenOffice kan jeg derimod ikke anbefale - jeg har set lignende problemer med at det man gemmer i pdf, ikke matcher indholdet i dokumentet helt.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
12. marts 2007 - 13:26 #6
Så er der selvfølgelig Adobes løsning - men den er jo lidt dyr ;)
Avatar billede larsbb Nybegynder
12. marts 2007 - 14:20 #7
Alle tre løsninger er fine, dog hælder jeg mest til CutePDF da jeg egentlig gerne vil beholde Word, da jeg er vant til det.

Det løser dog stadigvæk ikke helt mit problem, med dobbelt-indholdsfortegnelse... Det er som om jeg har en indholdsfortegnelse der er "usynlig" på en eller anden måde. Nogen der har prøvet det før og ved hvordan det løses?
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2007 - 14:45 #8
prøv at kopiere dit oprindelige word.doc over i et nyt og konverter så det.
Avatar billede larsbb Nybegynder
12. marts 2007 - 14:49 #9
Det har jeg desværre prøvet et utal af gange, men uden hjælp. Det er nærmest som om der sidder noget "kode" et sted i dokumentet som ødelægger det hele og som så bliver kopieret med...
Avatar billede larsbb Nybegynder
12. marts 2007 - 14:49 #10
Løste problemet. Lavede et nyt dokument, som så opførte sig som det oprindelige. Men lige pludselig var problemet løst. Jeg aner ikke hvad jeg gjorde...
Avatar billede larsbb Nybegynder
12. marts 2007 - 14:54 #11
Er det muligt at dele pointene op eller siger vi bare først til mølle?
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2007 - 16:14 #12
du kan dele pointene op som du vil.
jeg kommer her med et svar, som du kan acceptere eller afvise efter ønske ;o)