Avatar billede harholm Nybegynder
11. marts 2007 - 09:33 Der er 2 kommentarer

Bærbar med 12'1 eller 14-15' skærm

Skal udskifte min gamle laptop (en klods på 14' og 2.8kg).
Har kikket på en med 12'1 skærm på 1,5 kg, som jo ikke fylder meget og prisen er okay.

Men, hvordan er skærm størrelsen (12'1) at arbejde med til internetbrug / redigering af fotos / lette spil (kun Sid Meiers Pirtates)?
Ved jeg kan tilslutte en fladskærm og trådløst tastatur til den derhjemme. Men så er der jo ingen idee i at købe en så lille skærm, for så er det vel bedre at holde sig til en 14-15' skærm, for på den måde at undgå det ekstra køb af fladskærm og det fylder jo alt sammen!!!
Avatar billede mads-3 Nybegynder
11. marts 2007 - 11:27 #1
Ja, lad være med at købe en 12.1" så. Den er ringe at spille på. Tror ikke den kan køre sid meiers pirates optimalt heller. Der findes kun meget ringe grafikprocessorer til 12" bærbare, og hvis du så skal have en anden fladskærm ved siden af... Glem det.
Køb hellere en 14.1" som vejer 2.3kg ca. Kig efter grafik som fx. ati radeon xpress x200, x1150 (ikke gode til spil, men du vil ikke bruge penge på et vildt grafikkort hvis spil er nedpriorteret.)
Avatar billede harholm Nybegynder
11. marts 2007 - 11:42 #2
Hej Mads-3
Tak for svaret. Kan du anbefale en?
Min. krav - intel core 2 duo, 1024 mb ram (helst 1x1024), indbygget webcam, 120 GB HD??