Avatar billede mtox Nybegynder
10. marts 2007 - 21:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forskel på telefonkabel?

Hej, jeg ville bare lige høre, om der er forskel på telefonkabel?

Jeg har fået tilsendt et modem fra Cybercity, der skal tilsluttes mit telefonstik. Der fulgte imidlertid kun 1 meter telefonkabel med, og da modemmet skal stå ca 5 meter fra telefonstikket, ville jeg høre om jeg bare kan gå ned og købe et standard telefonkabel på 5 meterr, eller om der skal bruges noget specielt telefonkabel når det skal bruges til internet?

Med venlig hilsen
mtox
Avatar billede screem_brille Novice
10. marts 2007 - 22:12 #1
nej der er ingen forskel på de kabler.
Avatar billede mtox Nybegynder
03. april 2007 - 08:07 #2
Nu har jeg forhørt mig et par forskellige steder, og det generelle råd er, at man for guds skyld ikke må forlænge telefonkablen. Hvis det skal forlænges skal det være med noget specielt skærmet kabel. Ellers mister man meget hastighed. Så nu har jeg stille modemmet på gulvet ved siden af telefonstikket, så må jeg leve med det...
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 08:27 #3
men det er direkte forkert.
Avatar billede mtox Nybegynder
03. april 2007 - 10:14 #4
Okay... Grunden til at jeg spurgte er jo netop at jeg intet ved om det. Men jeg fik bare at vide, at forbindelse ville blive markant forringet, hvis jeg forlængede tlf. kablet inden modemmet, og jeg er naturligvis ikke interesseret i en dårligere forbindelse...
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 10:21 #5
men det er stadig ikke rigtigt, 5-25 meer ekstra betyder intet, husk at kablet der kommer fra din central er stadig langt, og det kan ikke se forskel på om det 3789 eller 3805 meter
Avatar billede mtox Nybegynder
03. april 2007 - 17:27 #6
Ja, det kan jeg godt se logikken i... Jeg fik bare at vide at selve kablet var sårbart efter stikket.

Du må endelig ikke tror, at jeg svarede som jeg gjorde, for at være nærrig med pointene! Dem er jeg som sådan ligeglad med... Jeg vil bare gerne vide hvad der er rigtigt og forkert :o)
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 17:57 #7
jeg kan ihvertfald forsikre dig om at 5-10 meter ingen forskel har, og telefon kabel er ikke skærmet fra dit stik og til samlingsskabet, og derfra til centralen, så det er også sludder at det skal være noget specielt skærmet kabel.